چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۸۶ - ۱۶:۰۷
۰ نفر

پلیس به‌دنبال 2 جاعل حرفه‌ای است که با جعل کارت معافیت از خدمت سربازی به کلاهبرداری‌های میلیونی دست می‌زنند.

به گزارش خبرنگار ما،  ماجرای کلاهبرداری‌های جاعلان مدتی قبل و زمانی فاش شد که پسر جوانی برای دریافت پاسپورت به اداره گذرنامه رفته بود.

مأموران زمانی که سرگرم بررسی مدارک مرد جوان بودند متوجه شدند کارت معافیت از خدمت سربازی او به طرز ماهرانه‌ای جعل شده و به این ترتیب ماجرا را به حفاظت اطلاعات سازمان نظام وظیفه اطلاع دادند.

با دستگیری پسر جوان به اتهام استفاده از سند مجعول، وی به شعبه اول بازپرسی در دادسرای ناحیه یک تهران انتقال یافت و در بازجویی‌ها به بازپرس روح‌الله رئیسی گفت: مدتی قبل در حالی که در مغازه پدرم کار می‌کردم با مردی آشنا شدم که مدعی بود به خاطر نفوذ زیادی که در سازمان نظام وظیفه دارد، می‌تواند در ازای دریافت مبلغی برایم کارت معافیت از خدمت سربازی بگیرد.

وی ادامه داد: از آنجا که قصد سفر به کشورهای خارجی را داشتم، وقتی با پیشنهاد این مرد مواجه شدم به او 3 میلیون تومان دادم و مدتی بعد کارت معافیتم را دریافت کردم، اما هنگامی که به اداره گذرنامه رفتم مشخص شد این کارت جعلی است.

پس از اظهارات پسر جوان، مأموران به چهره‌نگاری از مرد جاعل پرداختند و در حالی که جست‌وجو برای دستگیری او ادامه داشت پرونده‌های دیگری در اختیار بازپرس رئیسی قرار گرفت که از ادامه کلاهبرداری‌های مرد جاعل و مردی که همدست او بود،  حکایت داشت.

به این ترتیب بازپرس رئیسی با صدور دستور شناسایی جاعلان حرفه‌ای درهشدار به شهروندان از آنها خواست مراقب افراد کلاهبردار باشند و گول کسانی را که ادعا می‌کنند می‌توانند کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت سربازی تهیه کنند، نخورند.

وی با بیان اینکه استفاده از سند مجعول نیز جرم است از کسانی که این 2 متهم تحت تعقیب را می‌شناسند خواست ماجرا را به شعبه اول بازپرسی در دادسرای ناحیه یک اطلاع دهند.

کد خبر 32538

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز