جمعه ۳۰ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۶:۴۷
۰ نفر

گروه حوادث: کارآگاهان پلیس آگاهی تهران در تعقیب سارق خطرناکی هستند که پس از سوار شدن به یک خودروی سواری راننده آن را با شلیک گلوله مجروح کرده و خودرو را به سرقت برده بود.

در یکی از آخرین شب های زمستان 85 مأموران پلیس پایتخت در جریان حمله مسلحانه به راننده یک خودروی سواری در بلوار مرزداران قرار گرفتند. آنها پس از حضور در محل حادثه   با پیکر نیمه جان مرد جوانی روبه رو شدند که با شلیک گلوله به کتفش مجروح شده و کنار خیابان افتاده بود.

با انتقال مرد مجروح به بیمارستان، وی پس از مداوای اولیه در تحقیقات پلیسی گفت: ساعتی قبل 2 مرد را از میدان صادقیه به مقصد بلوار مرزداران به صورت دربستی سوار خودروام کردم.

پس از طی مسافتی یکی از آنها با خارج کردن یک قبضه سلاح کمری از جیبش، لوله آن را به طرف من گرفت و با تهدید خواست خودرو را متوقف کرده و از آن خارج شوم.

مرد مجروح در ادامه گفت: من که نمی‌خواستم ماشینم را از دست دهم شروع به داد و فریاد کردم اما مرد مسلح گلوله‌ای به طرفم شلیک کرد و لحظاتی بعد درد شدیدی در کتفم احساس کردم.

پس از اظهارات مرد جوان، پلیس که خود را در برابر سارقانی خطرناک می‌دید با اعلام مشخصات خودروی مسروقه به تمامی گروه‌های گشت، جست‌وجوی گسترده‌ای را برای شناسایی آنها آغاز کرد.

یک هفته بعد، مأموران پلیس در اتوبان آزادگان به یک پراید سفید که راننده آن رفتار مرموزی داشت ظنین شدند و در بررسی شماره پلاک آن دریافتند این خودرو همان پرایدی است که سارقان با شلیک گلوله به راننده‌اش، آن را به سرقت برده بودند.

بنابراین راننده خودرو در تعقیب و گریز پلیسی دستگیر و پس  از انتقال به اداره یکم پلیس آگاهی تهران به سرقت مسلحانه خودرو با همدستی دوستش به نام احمد اعتراف کرد. او گفت: یک ماه قبل با احمد که به تازگی از شیراز به تهران آمده بود آَشنا شدم و از آنجا که هر دوی ما بیکار بودیم، به پیشنهاد او تصمیم به سرقت مسلحانه گرفتیم.

بنابراین شب حادثه به‌عنوان مسافر سوار خودروی پراید شدیم و پس از آنکه احمد با شلیک گلوله راننده آن را مجروح کرد، خودرو را به سرقت بردیم.

اما پس از این ماجرا احمد با برداشتن مقدار پولی که در خودرو بود ناپدید شد و دیگر او را ندیدم.

پس از اظهارات سارق جوان جست‌وجو برای دستگیری احمد آغاز شد اما از آنجا که هنوز هیچ ردی از وی به دست نیامده است قاضی روشن- بازپرس شعبه سوم دادسرای جنایی تهران- با  دستور چاپ عکس بدون پوشش این سارق خطرناک در روزنامه‌ها از شهروندان خواست در صورت مشاهده وی موضوع را به پلیس 110 اطلاع دهند.

کد خبر 32030

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز