همشهری آنلاین: فعالان بازار سهام از سال آینده می‌توانند از طریق شبکه اینترنتی به خرید و فروش سهام بپردازند.

علی صالح آبادی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان این مطلب گفت: سامانه جدید معاملاتی نیمه دوم امسال راه‌اندازی خواهد شد. این نرم افراز قابلیت‌های زیادی برای توسعه بازار سرمایه ایران دارد و به طور حتم تحولی اساسی در معاملات به وجود می‌آید.

صالح آبادی بورس را محل مناسبی برای جذب نقدینگی مردم اعلام کرد و گفت: قابلیت تبدیل سریع سهام به پول، جهت دهی سرمایه‌های کوچک مردم به سوی طرح‌های بزرگ و شفافیت اطلاعات از مهم‌ترین ویژگی‌های بورس است.

وی با بیان اینکه بورس اوراق بهادار نقش بسزایی در اقتصاد کشور ایفا می‌کند، افزود: بورس علاوه بر هدایت سرمایه‌ها به سمت بازار باعث ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی ، جذب نقدینگی و کاهش تورم می‌شود.

وی ادامه داد: شرکت‌ها با ورود به بورس از مزایای اقتصادی بهره برده و به سهولت می توانند از منابع مالی بانک ها استفاده کنند.

صالح آبادی با اشاره به اینکه ورود به بازار سرمایه همچون دیگر فعالیت‌های اقتصادی دارای ریسک است، اظهار داشت: چنانچه سرمایه‌گذاران در ابتدای ورود خود در بورس از مشاوره افراد خبره استفاده کنند، سود مناسبی عایدشان خواهد شد.

رئیس سازمان بورس از مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی در بورس اوراق بهادار تهران استقبال کرد و گفت: شرکت‌های خارجی می توانند 10 درصد از کل سهام شرکت‌ها را خریداری کرده و سالانه سود خود را برداشت کنند.

وی توضیح داد: سرمایه شرکت‌های خارجی تا 3 سال قابل برداشت نیست و ما درصدد هستیم تا با ارائه تسهیلات بیشتر، شرایط را برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی فراهم کنیم.

صالح‌آبادی همچنین در مورد حضور شرکت‌های بزرگ دولتی به بورس گفت: بسیاری از وزارتخانه‌ها مانند وزارت نفت، نیرو و ارتباطات به تدریج وارد بورس خواهند شد.

وی با تاکید بر این نکته که تنها شرکت‌هایی قادر به ورود در بورس هستند که از نظر مالی شفاف بوده و قدرت رقابت در بازار را داشته باشند، افزود: سازمان بورس وظیفه دارد جایگاه مطمئنی را برای سرمایه‌گذاران ایجاد کند به همین علت شرکت‌هایی که وارد بورس می‌شوند از اعتبار خاصی برخوردارند.

کد خبر 29072

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز