سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۳:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: آیین نامه طبقه بندی مشاغل بر اساس میزان مهارت کارکنان بجای سنوات خدمت باز نگری می‌شود.

روابط عمومی وزارت کار و امور اجتماعی بر اساس نظام طبقه‌بندی مشاغل جدید، با ارتقای سطح مهارت، دستمزد نیروی کار نیز افزایش می‌یابد.

مهندس نظری جلالی معاون روابط کار وزارت کار و اموراجتماعی درخصوص بازنگری در طرح طبقه بندی مشاغل گفت: با هدف جلوگیری از تضییع حقوق کارگران و ایجاد انگیزه در آنان برای کارایی بیشتر، نظام طبقه بندی مشاغل با جهت گیری کلی از " سنوات خدمت " به میزان مهارت بازنگری می‌شود.

وی گفت: در نظام جدید طبقه بندی مشاغل که به زودی آماده می‌شود، سنوات محوری جای خود را به مهارت محوری خواهد داد و کارگران متناسب با ارتقای مهارت و دانش کاری خود ، از افزایش مزد بهره مند می‌شوند.

معاون وزیر کار افزود:کارگروهی به همین منظور از اواسط خردادماه سال جاری با حضور دفاتر مشاوره فنی طبقه بندی مشاغل و کارشناسان اداره کل نظارت بر نظامهای جبران خدمت تشکیل شده است.

وی خاطر نشان ساخت:این کارگروه ، عوامل نظام طبقه بندی مشاغل را به بحث گذاشته و پس از دریافت نقطه نظرات کارشناسان و صاحبنظران مرتبط ، ازآنها در تدوین نظام جدید بهره می گیرد.

مهندس نظری جلالی افزود:عامل مهارت که شامل تحصیل و تجربه است نکته حائز اهمیتی در این مقوله است، لذا برقراری ارتباط امتیازی بین سالهای تجربه با مقاطع مختلف ، مورد نیاز مشاغل است. به این گونه که هر قدر مقاطع تحصیلی مورد نیاز مشاغل بالاتر باشد ، سالهای تجربه آن نیز از ارزش امتیاز بیشتری برخوردار می شود.

وی گفت: برای مثال برای مقطع تحصیلی پایان دوره راهنمایی ، هر سال تجربه 9 امتیاز دارد حال آنکه این امتیاز در مقطع تحصیلی کارشناسی به 18 می رسد.

کد خبر 28921

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز