چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۹
۰ نفر

همشهری‌‌آنلاین: جلسه هیئت دولت لبنان پنج شنبه آینده به درخواست نخست وزیر برای بررسی مشکلات این کشور تشکیل خواهد شد.

تمام سلام، نخست وزیر لبنان در حالي خواستار برگزاری جلسه کابینه دولت در روز پنجشنبه آینده شده که جلسه‌هاي هیئت دولت از دوازدهم ماه گذشته تاکنون تشکیل نشده است.

به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، منی طحینی در این باره طی گزارشی گفت: چرخ متوقف دولت دوباره به حرکت در خواهدآمد. تمام سلام برای تکمیل بررسی دستور کاری که در آخرین جلسه مطرح بوده خواستار برگزاری جلسه هیئت دولت در روز پنج شنبه آینده شده است.

تمام سلام نخست‌وزير لبنان گفت: ما پیگیر مسئولیت‌ها و رفع همه مشکلات هستیم. اعتماد من به دولت اصلاحات ملی همچنان باقی است و انشاء‌الله ما به راه خود ادامه خواهیم داد و حق هر کسی را صاحبش می‌بخشیم و در راس آن حقوق لبنان را محقق می‌كنيم.

منی طحینی افزود: این موضع تمام سلام درباره نقشه راه آینده به سوی استراتژی ملی و توسعه پایدار لبنان بود. نخست‌وزیر لبنان پیش از این نیز در بیانیه‌ای خواستار تشکیل جلسه هیئت دولت شده بود.

او در این بیانیه گفته بود که پس از توافق با همه نیروهای سیاسی شرکت کننده در دولت این نکته را باید بپذیرند که بحران سیاسی موجود مسئولیتی برای همه ایجاد خواهد کرد و همه باید مسئول مصونیت کشور در خطرات باشند. همچنین نسبت به اهمیت همکاری با پرونده‌های حیاتی و ضرورت پیشبرد امور فوری کشور با یکدیگر توافق داشته باشند به خصوص که کشور در این مرحله استثنایی رئيس‌جمهور ندارد.

گزارشگر المنار در ادامه به نقل از تمام سلام گفت: وظیفه ملی و اعتمادی که نمایندگان ملت به من کرده‌اند مرا همانند همه تشکل‌های دولت اصلاحات ملی مقید کرده است.اولویت من در مرحله کنونی به چرخش درآوردن چرخ روان و کارآمد دولت باشد.

او تاکید کرد: این مهم بدون کنارگذاشتن اغراض گروهی محقق نخواهد شد و عامل دیگر تحقق آن توافق بر منشور ملی است، موضوعی که باعث اختلاف نظر بدون ایجاد سستی و یا بهانه‌ای برای مانع‌تراشی باشد.

تمام سلام اظهار امیدواری کرد:اهداف خوبی که همه گروه‌ها به دنبال آن هستند فرصتی تازه و ثمربخش برای کار دولت باشد.

او همچنین خواستار سرعت بخشیدن به کار انتخاب ریاست‌جمهوری و بازگرداندن توازن به سازمان‌های قانونی و حیات سیاسی لبنان شد.

کد خبر 288931

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha