همشهری آنلاین: هیئت‌ کره‌ جنوبی و طالبان‌ در حالی مذاکرات‌ رو در روی خود را برای‌ تعیین‌ سرنوشت‌ گروگان‌های‌ کره‌ای‌، آغاز کردند که گزارش‌های از احتمال وصول توافق در این گفتگوها خبر می‌دهند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، علاوه بر مقامات‌ استان‌ غزنی‌، سخنگوی‌ طالبان ‌هم امروز شنبه 11 اوت(20 مرداد) آغاز مذاکرات‌ مستقیم‌ با هیئت‌ کره‌ جنوبی‌ را تأیید کرده‌است.

هنوز از جزئیات و موضوعات‌ مورد بحث‌ در این‌ مذاکره‌، گزارشی‌ منتشر نشده‌ ‌اما در پی آغاز مذاکرات شبکه خبری الجزیره در خبری فوری گزارش داد؛ طالبان پیش‌بینی کرد گروگان‌های کره‌ای پس از پایان مذاکره با هیئت کره‌ای آزاد شوند.

آسوشیتدپرس نیز اعلام کرد: سرکرده طالبان که در مذاکرات این گروه با هیئت نمایندگان کره جنوبی درباره  گروگان‌های کره‌ای شرکت کرده‌است، اعلام کرد مذاکرات روند مثبتی را طی می‌کند و وی امیدوار است گروگان‌ها شنبه یا یکشنبه آزاد شوند.

Taliban representative Mullah Qari Bashir; AP - Sat Aug 11
ملا قاری بشیر سخنگوی طالبان

ملا قاری بشیر افزود: مذاکرات با چهار مقام کره جنوبی که جمعه آغاز شد روند مطلوبی را طی می‌کند.

گزارش خبرگزاری فرانسه نیز حاکی‌است، سخنگوی طالبان گفت: مذاکره‌کنندگان طالبان همچنان بر خواست خود درباره تبادل 8 زندانی این گروه با گروگان‌های کره‌جنوبی که از سه هفته پیش تاکنون در اسارت هستند، تأکید دارد.

این سخنگو بدون اشاره به جزئیات بیشتر تأکید کرد، شاید در جریان مذاکرات چیزی تغییر کند.

از سوی دیگر مقامات سئول اعلام کردند: کره‌جنوبی پس از نخستین مذاکرات مستقیم با گروه طالبان برای آزادی 21 گروگان این کشور تماس بیشتر با این گروه را خواستار است.

گروه‌ طالبان‌ 23 روز پیش‌ 23‌ تبعه‌ کره‌ جنوبی‌ را در استان‌ غزنی‌ ربودند و در این‌ مدت‌ دو نفر از گروگان‌ها به‌ دلیل‌ آنچه‌ که‌ بی‌‌توجهی‌ دولت‌ افغانستان‌ به‌ سرنوشت‌ گروگان‌ها از سوی‌ طالبان‌ مطرح‌ شده‌‌است‌، کشته‌ شدند.

کد خبر 28648

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز