همشهری آنلاین: طالبان در مورد 22 تبعه کره جنوبی که در افغانستان ربوده است اعلام کرد گفتگویش را با دولت سئول پایان‌یافته می‌داند.

خبرگزاری اتریش از کابل گزارش داد، قاری محمد یوسف، سخنگوی طالبان اعلام کرد: «هیچ دلیلی دیگر برای مذاکرات بیشتر باقی نمانده است.»

به گفته وی، تنها راه برای خروج از بحران، آزادی اعضای بازداشت شده طالبان است. یوسف در همین حال به مقامات هشدار داد که ممکن است مانند مورد اخیر از حداکثر خشونت استفاده شود. بدین ترتیب فقط زندگی گروگان‌هاست که بازی گرفته می‌شود.

اتباع کره جنوبی حدود یک هفته و نیم پیش در استان قزنی ربوده شدند. ابتدا این گروه شامل 23 نفر بود، اما یکی از آنها کشته شده است.

دولت کره جنوبی روز شنبه اعلام کرده بود که می‌خواسته است دور جدیدی از مذاکرات را با طالبان آغاز کند، اما به گفته افراد آشنا به این مساله، این تیم نتوانست به طالبان دسترسی پیدا کند. تاکنون موضع‌گیری رسمی دولت افغانستان این بوده است که به هیچ وجه به شروط ربایندگان گردن نمی‌نهد.

علاوه بر این گروگان‌ها، یک تبعه آلمانی نیز در دست گروگان‌گیران به سر می‌برد. تبعه دیگر این کشور چند روز پیش به دست گروگان‌گیران کشته شد و جسد وی به آلمان بازگردانده شده است.

کد خبر 27680

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز