همشهری آنلاین: یکی از مقامات پلیس ولایتی افغانستان از پیدا شدن جسد یک امدادگر آلمانی که روز چهارشنبه 18 ژوئیه توسط اعضای گروه طالبان ربوده شده بود، خبر داد.

به گزارش آسوشیتد پرس، رییس پلیس ولایتی گفت: "جنازه این آلمانی در ایالت وردک جایی که دو آلمانی و پنج همکار افغانشان ربوده شده بودند، پیدا شد.

محمد مظلوم رییس پلیس ولایت وردک درباره نحوه کشته شدن و یا نحوه مرگ این آلمانی توضیح خاصی ارائه نداد.

گروه طالبان روزشنبه 21 ژوئیه اعلام کرد: شبه نظامیان وابسته به طالبان به ضرب گلوله دو گروگان آلمانی خود را کشته‌اند. اما مقامات آلمانی و افغان اعلام کردند: اطلاعات به دست آمده بیانگر آن است که یکی از این گروگان‌های آلمانی به دلیل سکته قلبی درگذشته و دیگری هنوز زنده است.[درباره این خبر بخوانید]

از سویی دیگر یک هیات مذاکره کننده کره جنوبی تنها ساعاتی پیش از پایان ضرب الاجل گروه طالبان مبنی بر به قتل رساندن 23 گروگان کره‌ای، وارد کابل پایتخت افغانستان شد.

یکی از مقامات ارشد این هیات اعلام کرد: گروه ما از طریق واسطه‌ها با گروه طالبان جهت آزادی این 23 گروگان مذاکره خواهد کرد.[درباره این خبر بخوانید]

قاری یوسف احمدی که ادعا دارد سخنگوی طالبان است، اعلام کرده است: طالبان گروگان‌های کره‌ای را در قبال آزادسازی 23 زندانی افغان آزاد خواهد کرد. دولت افغانستان در قبال این پیشنهاد طالبان واکنش نشان نداده است.

 شبه نظامیان وابسته به گروه طالبان، این گروه از امداد گران کره‌ای را روز سه شنبه 17 ژوئیه و در حالی که آنان با اتوبوس از مسیر کابل به قندهار می‌رفتند، ربودند.

کد خبر 27148

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز