همشهری آنلاین: بر اساس برخی گزارش‌ها، طالبان اعلام آمادگی کرده است که تعدادی از گروگان‌های زن را با زن‌های بازداشت‌شده عضو طالبان مبادله کند.

خبرگزاری آلمان از سئول گزارش داد، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی سه‌شنبه، 16 مرداد به نقل از کاری یوسف احمدی، سخنگوی طالبان نوشت که او دقیقا نمی‌داند چه تعداد زن عضو طالبان در زندان‌های افغانستان به سر می‌برند، « اما در صورتی که کابل آنها را آزاد کند، ما هم همان تعداد از زنان گروگان را آزاد خواهیم کرد.»

احمدی ادامه داد که زنان دستگیرشده به اتهام عضویت در گروه طالبان فقط هوادار این گروه هستند زیرا طالبان «وزیر یا جنگجوی زن» ندارد.

بنا به اعلام طالبان، درخواست اخیر احمدی پس از آن مطرح می‌شود که دو تن از اسیران کره‌ای بیماری سختی گرفته‌اند. در همین حال، سونگ مین سون، وزیر خارجه کره جنوبی این ادعا را رد کرد و به خبرنگاران گفت: «گروگان‌ها نمی‌توانند پس از 20 روز اسارت در سلامت کامل باشند، اما در همین حال، هیچ نشانه‌ای مبنی بر آن وجود ندارد که بیماری این گروگان‌ها تهدیدکننده باشد.»

طالبان پس از ربودن 23 تبعه کره جنوبی در تاریخ 19 ژوئیه، آزادی اعضای خود را از زندان‌های افغانستان خواستار شد. این گروه تاکنون دو تن از مردان به گروگان گرفته شده را به ضرب گلوله کشته است.[سابقه خبر]

کد خبر 28390

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز