جمعه ۱۶ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۳:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک سازمان غیر دولتی در ولایت پکتیا در شرق افغانستان اعلام کرد که افراد مسلح 13 نیروی این سازمان را در این منطقه ربودند.

به گزارش خبرگزاری مهر، کفایه الله ابلاغ رئیس سازمان غیر دولتی " مشاوران فنی افغان" به خبرگزاری فرانسه گفت : 13 کارمند ما دیروز (پنجشنبه15 شهریور) در روستایی در منطقه سید کرم در ولایت مرزی پکتیا ربوده شدند.

برپایه این گزارش، این تیم شامل دو پزشک، هشت کارشناس خنثی سازی مین، دو راننده و یک دستیار بود که در عملیات پاکسازی مین فعالیت داشتند. رئیس این سازمان غیر دولتی افزود: سران قبائل منطقه وعده داده اند که این تیم خنثی سازی مین را آزاد کنند.

دین محمد درویش سخنگوی دولت محلی ولایت پکتیا به خبرگزاری فرانسه گفت که ربایندگان به احتمال زیاد از اعضای گروه طالبان هستند.

آدم ربایی در افغانستان به یک پدیده روزمره در آمده است. آخرین مورد آن ربودند تعدادی از شهروندان کره‌ای در این کشور بود که منجر به بحرانی در سئول شد.

افغانستان و آنگولا دو کشوری در جهان هستند که بیشترین تعداد مین درخاک آنها کارگذاشته شده است. این مین ها را گروههای رقیب و متخاصم در این دو کشور در طول بیش از 30 سال درگیری کارگذاشته اند.

کد خبر 30820

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز