همشهری آنلاین: پلیس افغانستان با حرارت مشغول جستجو برای یافتن یک زن آلمانی است که روز شنبه در رستورانی در کابل ربوده شد.

فوکوس آنلاین گزارش داد، دیپلمات‌ها ابراز اطمینان می‌کنند که این زن 31 ساله به زودی آزاد شود. یکی از دیپلمات‌هایی که مسوول این پرونده است، گفت: ما برای آزادی وی تلاش می‌کنند.

وی اظهار داشت که «راه حل این مشکل به زودی پیدا می‌شود.»

ثمره بشاری، سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفت: ما قانون‌شکنان را تعقیب و دستگیر خواهیم کرد. هیچ مذاکره‌ای درباره دادن باج صورت نمی‌گیرد.

پس از وقوع این حادثه، پلیس کابل تردد در خیابان‌ها را به شدت زیر کنترل گرفت. شاه آقا نوری، فرمانده پلیس اعلام کرد: ما همه خودروها را بازرسی می‌کنیم.

پلیس از زنان محجبه نیز سوالاتی را می‌پرسد تا مطمئن شود با گروگان آلمانی سر و کاری نداشته‌اند. در صورتی که مقامات شک کنند از این زنان می‌خواهند برقع خود را کنار بزنند و صورت خود را نشان دهند. همچنین گشت‌زنی‌ها خیابانی نیز آغاز شده است تا از احتمال فرار ربایندگان جلوگیری شود.

ربایش از رستوران

این زن که با سازمان کمک‌رسانی «اورا» همکاری می‌کرده، روز شنبه توسط مردان مسلح در یک رستوان ربوده شده است. یک راننده تاکسی بر اثر اصابت گلوله ربایندگان در جریان تعقیب و گریز با پلیس کشته شد.

اطلاعات اولیه حاکی از آن است که این زن را طالبان نربوده است، بلکه یک گروه دیگر مسوول این اقدام است. طالبان در حال حاضر یک مهندس 62 ساله آلمانی را گروگان نزد خود دارد که روز 18 ژوئیه در ورداک وی را ربود. این گروه همچنین یک گروه 19 نفری از اتباع کره را گروگان گرفته است.

کد خبر 29284

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز