همشهری آنلاین: شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که پرسش درمورد چگونگی، زمان و مکان پاسخ حزب الله به اقدام اخیر ارتش این رژیم به مهمترین و رایج ترین سوال در سرزمین‌های اشغالی تبدیل شده است.

 وحشت صهیونیست ها از پاسخ حزب الله

به گزارش ايرنا به نقل از پایگاه خبری اخبارسوریه، گزارشگر شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه گفت: اکنون رایج ترین سوال درمحافل عمومی، سیاسی، رسانه ای، نظامی و امنیتی اسرائیل این است که حزب الله کی، کجا و چگونه انتقام خواهد گرفت؟

'اورهیلر' افزود: ارتش رژیم صهیونیستی درمناطق شمالی سرزمین های اشغالی ازترس پاسخ کوبنده حزب الله در آماده باش کامل بوده و تعداد زیادی ازنیروهای خود را درطول مرزبا لبنان و سوریه مستقرکرده است.

به گزارش این شبکه، به رغم ترس شدید مسوولان رژیم صهیونیستی از پاسخ حزب الله، ولی آن ها ازساکنان شهرک های صهیونیست نشین درطول مرزهای لبنان و سوریه خواسته اند آرامش خود را حفظ کنند.

هیلر تصریح کرد: هرچند که دستگاه های جاسوسی رژیم صهیونیستی آغاز جنگی دیگر در شرایط کنونی محتمل نمی دانند ولی اعتقاد کامل دارند که پاسخ آینده حزب الله به شدت دردناک خواهد بود.

در حمله اخیر بالگردهای ارتش صهیونیستی درشامگاه یکشنبه 28 دی ماه به گروهی از نیروهای مجاهددر شهرک مزرعه «الامل» در القنیطره سوریه، 6 نفر از نیروهای حزب الله لبنان به شهادت رسیدند.

سرتیپ فلسطینی:حماقت نظامی اسراییل در القنیطره آغاز رویارویی است نه پایان آن

ايرنا نيز در گزارشي اعلام كرد: واصف عریقات سرتیپ بازنشسته و کارشناس فلسطینی مسائل نظامی تاکید کرد که حماقت نظامی رژیم صهیونیستی درحمله موشکی به گروهی از مجاهدان محور مقاومت در القنیطره سوریه، آغاز رویارویی است و نه پایان آن و نبرد با این رژیم طولانی خواهد بود.

واصف عریقات در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه « رژیم صهیونیستی در شرایط کنونی آمادگی ورود به جنگ را ندارد»، اظهار داشت: مقاومت در مقابل جنایت القنیطره پاسخی حساب شده و دردناک به صهیونیست ها خواهد داد و شکی در آن وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: این تجاوز بطور آشکار و صریح با اهداف سیاسی انجام گرفت و فرقی نمی کند که گفته شود یک اقدام نظامی بزرگ و یا محدود بود.

این کارشناس نظامی با بیان اینکه صهیونیست ها زمان و مکان عملیات زبونانه خود را کمتر از 48 ساعت پس از سخنرانی « سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان انتخاب کردند، تصریح کرد: طبیعی است که رژیم صهیونیستی منتظر پاسخ نظامی درخور این جنایت باشد اما زمان و مکان این پاسخ از سوی رهبران مقاومت مشخص می شود و آنها تسلیم شرایط نخواهند شد.

این سرتیپ فلسطینی با بیان اینکه زمان پاسخ دردناک حزب الله به ترور مجاهدانش چندان طولانی نخواهد شد، گفت: همانطور که اسراییل نقشه های متعددی در آستین دارد که درموقع خود از آنها استفاده می کند، مقاومت نیز برنامه های آماده ای را برای اجرا در اختیار دارد.

وی افزود: چه بسا مقاومت برنامه خود را زودتر از آن اجرا کند که برخی انتظار دارند به ویژه اینکه فرماندهان و نیروهای میدانی تمام توجه خود را به سناریوهای احتمالی برای نبرد احتمالی با دشمن معطوف کرده اند.

عریقات با کم ارزش دانستن ادعاهای ژنرال های جنگی رژیم صهیونیستی که آمادگی خود را برای مقابله با هرگونه پاسخی از سوی حزب الله اعلام کرده اند، تاکید کرد: این سخنان نشان دهنده واقعیت نیست چنانکه لزومی ندارد تمام خواسته های رژیم صهیونیستی به واقعیت بپیوندد.

کارشناس نظامی فلسطینی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در جریان جنگ 51 روزه، اسراییل به دنبال اشغال و نابودی کامل نوارغزه بود اما با وجود توان بالای تکنولوژی و ویرانگری موفق نشد و شکست سختی خورد.

وی خاطرنشان کرد: آینده از آن محور مقاومت و اردوگاه متعلق به مقاومت خواهد بود حتی اگر ظواهر امر نشان دهنده چیزی خلاف آن باشد.

واصف عریقات تصریح کرد: حتی هم پیمانان رژیم صهیونیستی ارتش این رژیم را ارتش رفاه زده ای می دانند که از دستیابی به پیروزی حقیقی چه در لبنان و چه درغزه ناکام مانده است.

حزب الله لبنان با صدوربیانیه ای اسامی شش شهید حمله موشکی عصر یکشنبه گذشته بالگردهای ارتش صهیونیستی به گروهی از نیروهای مجاهد محور مقاومت در شهرک مزرعه 'الامل' در القنیطره سوریه را اعلام کرد.

اسامی و مشخصات شش شهید حزب الله لبنان به این شرح اعلام شده است :

- فرمانده شهید 'محمد احمد عیسی' (ابوعیسی) متولد 1972 میلادی شهرک 'عربصالیم' و دارای چهار فرزند

- شهید مجاهد 'جهاد عماد مغنیه' ( جواد) متولد 1989 میلادی شهرک 'طیردبا' و مجرد

- شهید مجاهد 'عباس ابراهیم حجازی' ( سیدعباس) متولد 1979 میلادی شهرک 'الغازیه' و دارای چهار فرزند

- شهید مجاهد 'محمدعلی حسن ابو الحسن' ( کاظم) متولد 1985 میلادی شهرک 'عین قانا' و مجرد

- شهید مجاهد 'غازی علی ضاوی' ( دانیال) متولد 1988 میلادی شهرک 'الخیام' و دارای یک فرزند

- شهید مجاهد 'علی حسن ابراهیم' (ایهاب) متولد 1993 میلادی شهرک 'یحمر الشقیف' و مجرد

سردار سرتیپ دوم پاسدار«محمدعلی الله دادی» نیزدرجنایت تهاجم بالگرد نظامی رژیم صهیونیستی در القنیطره سوریه دعوت یاران و همرزمان شهیدش را لبیک گفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

ژنرال صهیونیستی: هدف قراردادن سردار ایرانی کاملا به ضرر اسرائیل است

یک ژنرال ارتش رژیم صهیونیستی نزدیک به کابینه بنیامین نتانیاهو ضمن ابراز بی‌اطلاعی از حضور سردار ایرانی در قنیطره سوریه تاکید کرد که هدف قرار دادن «الله دادی» و شهادت وی «به ضرر اسرائیل است».

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «یعقوب عمیدرور» ژنرال اسرائیلی نزدیک به کابینه بنیامین نتانیاهو اعلام کرد که مقامات صهیونیستی هنگام اجرای عملیات قنیطره، اطلاعاتی درباره حضور «محمد علی الله دادی» سردار ایرانی در قنیطره سوریه در دست نداشتند.

عمیدرور در گفتگو با رادیو «اسرائیل» افزود: چنین عملیاتی باید به خوبی مورد بررسی قرار بگیرد و میزان سود و ضرر آن سنجیده شود.

وی در ادامه تاکید کرد: «اگر ترور فرماندهان حزب الله سود خالص باشد، ترور سردار ایرانی به ضرر ماست زیرا منجر به تنش و تحریکات بیشتر می‌شود و انتظار پاسخ حتمی به این حمله می‌رود اما کسی شکل و سطح آن را نمی‌داند».

بنیامین نتانیاهو نخست وزریر رژیم صهیونیستی روز گذشته از اعضای کابینه امنیتی خواسته بود تا یک نشست فوق العاده تشکیل شود و در آن درباره خطرهای واکنش حزب الله، سوریه و ایران علیه اسرائیل بحث و تبادل نظر شود.

یک منبع امنیتی اسرائیلی روز سه‌شنبه گذشته نیز به خبرگزاری «رویترز» گفته بود که این رژیم در حمله به جنوب سوریه، قصد نداشته فرمانده ایرانی را هدف قرار دهد و تصور می‌کرده به گروهی از نیروهای سطح پائین حمله کرده است.

این منبع ارشد امنیتی اسرائیلی با هدف «جلوگیری از بروز هرگونه تنش با ایران و گروه حزب‌الله لبنان» این اظهارات را مطرح کرده است.

روزنامه «السفیر» لبنان در تحلیل اظهارات مقامات صهیونیستی درباره عمدی نبودن شهادت سردار ایرانی در قنیطره نوشت: دشمن اسرائیلی به داشتن توان بالای اطلاعاتی معروف است و حمله آن به قنیطره بدون شناسایی هویت افراد امکان ندارد بنابراین مطرح شدن موضوع عمدی نبودن اسرائیل در شهادت سردار ایرانی برای فریب دادن ایران است.

کد خبر 285000

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha