همشهری آنلاین: یک مقام امنیتی حزب الله لبنان در پی حمله موشکی رژیم صهیونیستی به گروهی از نیروهای مقاومت، گفت که واکنش تهاجمی حزب الله به این اقدام 'اسراییل' به گونه ای خواهد بود که توأم با عنصر غافلگیری باشد و ضربه آن بر توان نظامی و امنیتی ارتش اسرائیل، پایانی بر استفاده این رژیم از شیوه اعزام جوخه های ترور باشد.

به گزارش ايرنا به نقل از پایگاه خبری الوقت، مقام یاد شده به این رسانه عربی گفت که نباید انتظار داشت حزب الله از همان نقطه ای به اسرائیل حمله کند که از آن مورد حمله واقع شده است و نیز نباید گمان کرد که عملیات حزب الله احساسی و عاطفی خواهد بود. از این رو تل آویو همچون همیشه نخواهد توانست مشت حزب الله را در مرحله واکنش عملیاتی باز کرده و به نیت آن پی ببرد.

این منبع افزود: حزب الله در نقطه ای به اسرائیل حمله می کند که در آن عنصر غافلگیری رعایت شده باشد و ضربه واکنش حزب الله به گونه ای طراحی می شود که به اقدامات تروریستی و استفاده تروریستی اسرائیل از بالگردها خاتمه دهد.

تحلیلگران منطقه ای معتقدند که انتساب انگیزه های تهاجمی رژیم صهیونیستی به تمایلات انتخاباتی حزب لیکود به رهبری نتانیاهو که قرار است در 17 مارس برگزار شود، عمدتاً برای آن است که اسرائیل را از اقدام متقابل حزب الله دور نگه دارد؛ این در حالی است که اقدام ارتش اسرائیل نمی تواند حزبی تلقی شده و جنبه اختلافی پیدا نماید.

عملیات موشکی روز گذشته اسرائیل در مزرعه الامل واقع در استان مرزی قنیطره چند هفته پس از آن صورت گرفته است که حزب الله لبنان و نیروهای مردمی سوریه برای مقابله با شبه نظامیان جبهه النصره که بر بخش های زیادی از استان قنیطره سیطره دارند، آماده شده بودند و زمان عملیات آنان طی چند روز آینده فرارسیده بود.

یادآور می شود شکست در حلب، گروه های شبه نظامی مخالف اسد را به سمت مناطق جنوب سوق داد و از این رو افزایش تحرک جبهه النصره و رژیم اسرائیل در جنوب سوریه توام شده بود.

شایان ذکر است، شلیک بالگردهای رژیم صهیونیستی به محل استقرار نیروهای سوری و لبنانی مدافع بشاراسد در استان قنیطره که به شهادت چند عضو حزب الله از جمله فرزند شهید عماد غنیه منجر شد، دومین اقدام این رژیم پس از حمله هواپیماهای ارتش اسرائیل به دو آتشباری در حومه دمشق بود و به معنای علنی کردن جبهه واحد اسرائیلی ـ تکفیری علیه سوریه از سوی تل آویو می باشد.

کد خبر 284731

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha