همشهری آنلاین: منابع خبری از شهادت ۷ نفر از فرماندهان حزب الله لبنان در مزرعه الامل واقع در قنیطره سوریه خبر دادند. شاید نام جهاد مغنیه در میان شهدای حزب الله بارز باشد اما افراد مهم‌ دیگری هم در میان شهدا هستند

moghnieh

که ابوعلی رضا ملقب به ابوعلی طباطبایی یکی از مسئولان نظامی بلندپایه حزب الله و محمد عیسی یکی از فرماندهان اطلاعات این جنبش از جمله آن‌ها هستند.به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ حزب الله لبنان اعلام کرد گروهی از رزمندگان این جنبش که برای بررسی‌های میدانی به روستای مزرعه الامل در قنیطره سوریه حضور یافته بودند مورد هجوم موشکی رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: گروهی از نیروهای مجاهد حزب الله هنگام بازدید از مزرعه الامل در منطقه قنیطره، هدف حمله موشکی بالگرد دشمن صهیونیستی قرار گرفتند.

منابع خبری لبنان اعلام کردند که در این حمله چهار تن به شهادت رسیدند. «ابو علی الاقليم» فرمانده نظامی حزب‌الله از اهالی منطقه عربصاليم الجنوبيه و «جهاد عماد مغنیه» فرزند عماد مغنيه فرمانده شهید حزب‌الله در این حمله به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

moghnieh

پیش‌تر اعلام شده بود که یک بالگرد نظامی رژیم صهیونیستی پس از ورود به حریم هوایی سوریه دو موشک به مزرعه البلد در قنیطره شلیک کرد.

یک مقام نا‌شناس رژیم صهیونیستی، مسؤولیت حمله امروز بالگرد توپدار به خاک سوریه را بر عهده گرفت. ساعاتی پیش اعلام شد که دو فروند موشک از یک هلیکوپتر توپدار شلیک شده و در خاک سوریه فرود آمده است. این بالگرد اسرائیلی، نقطه‌ای در شهرک مزرعه الامل در قنیطره در جنوب سوریه را هدف قرار داد.

در همين حال شبکه الحدث در خبری فوری اعلام کرد مهدی الموسوی، علی فواد حسن، حسین حسن و ابو علی رضا از جمله فرماندهان حزب الله هستند که در بمباران اسرائیل در القنیطره سوریه به شهادت رسیدند.

از سوي ديگر اسامی شهدای حمله موشکی بالگرد رژیم صهیونیستی به کاروان فرماندهان حزب‌الله اعلام شد.

فرمانده شهید محمد عیسى (ابو عیسى الاقلیم)
شهید جهاد عماد مغنیه (جواد عطوی)
شهید مجاهد سید مهدی محمد ناصر الموسوی (سید مسلم)
شهید مجاهد سید علی فؤاد حسن (سید امیر)
شهید مجاهد سید حسین حسن حسن (ابو زهراء)
شهید المجاهد حسین اسماعیل الاشهب (قاسم)

کانال ده تلویزیون رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که رژیم صهیونیستی در پشت هجوم قنیطره قرار داشته و هدف، ترور یکی از فرماندهان حزب الله بوده است.

در همين حال حزب‌الله لبنان اعلام کرد اقدام رژیم صهیونیستی همانند بازی با آتش و گذشتن از همه مرز‌ها است.

حزب‌الله لبنان اعلام کرد که با روش و مقیاسی که فعلاً پرده از آن بر نمی‌دارد، به حمله امروز بالگرد رژیم صهیونیستی و شهید شدن فرزند عماد مغنیه پاسخ می‌دهد.

کد خبر 284631

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha