یکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس شورای شهر تهران با اشاره به دستور کار شورا برای بررسی بودجه سال ۱۳۹۴ شهرداری تهران گفت: مقررشده بر تعداد جلسات علنی شورا اضافه شود تا بررسی بودجه با سرعت بیشتری انجام شود.

شورای شهر

به گزارش ايسنا، مهدی چمران درخصوص زمزمه‌های کاهش جلسات علنی شورای شهر افزود: جلسات شورای شهر تهران همگی علنی هستند، مگر مواردی که تصویب شود جلسه‌ای به صورت غیرعلنی تشکیل شود. از ابتدای چهارمین دوره شورای شهر تهران تاکنون تنها یک جلسه غیرعلنی برگزار شد که تصمیم داشتیم در مسائل خاص انتخاب شهردار صحبت کنیم.

وی درخصوص تشکیل جلسات روزهای یکشنبه بدون حضور خبرنگاران نیز گفت: جلسات روز یکشنبه نیز علنی است و با حضور افراد و اعضای دیگری از شهرداری تشکیل می‌شود؛ اما به دلیل مسائلی از جمله کمبود فضا که حتی در صحن اصلی هم مطرح است جلسات روز یکشنبه بدون حضور خبرنگاران برگزار می‌شود.

چمران تاکید کرد: تمامی مسائل جلسات روز یکشنبه به طور کامل توسط روابط عمومی ثبت و منتشر می‌شود و سخنگوی شورا نیز مسائل مطرح شده را برای خبرنگاران بازگو می‌کند. هیچ‌گونه تغییری در روند برگزاری جلسات شورا قرار نیست اعمال بشود، اما برای بررسی بودجه تعداد جلسات افزایش می‌یابد که اگر در روز سه‌شنبه باشد با حضور خبرنگاران و اگر در روز یکشنبه باشد مانند قبل بدون حضور آنها برگزار می‌شود. در حقیقت به جلسات اضافه می‌شود نه اینکه از تعداد جلسات کم شود.

 پیش از این در یکصد و بیست و سومین جلسه علنی چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران احمدمسجد جامعی درخصوص زمزمه‌های کاهش جلسات علنی شورا تذکر داده بود.

وی گفته بود که تنها ابزار شورا، جلسات علنی است که در آن راحت حرف می‌زنیم و جدیداً زمزمه‌های دیگری از اعضای شوراهای شهر دیگر مبنی بر کاهش جلسات علنی می‌شنویم که این اتفاق بدی است و دست اعضا بسته‌تر می‌شود.

کد خبر 284512

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha