شورای شهر تهران در جلسه عصر روز یکشنبه ‌خود لایحه تفریغ بودجه سال۹۲ شهرداری و نیز گزارش حسابرسی تلفیقی بودجه سال۸۹ شهرداری تهران را در دستور کار داشت که در نهایت لایحه تفریغ به‌دلیل جامع نبودن به جلسه بعد شورا و گزارش تلفیق به‌دلیل صرفه‌جویی در وقت به کمیسیون تلفیق واگذار شد.

شورای شهرتهران

هنگام بررسي لايحه تفريغ بودجه سال92 مرتضي طلايي، نايب‌رئيس شوراي شهر رياست جلسه را بر عهده داشت. معاون مالي و اقتصادي شهرداري تهران نيز به جاي شهردار تهران در جلسه حاضر شده بود. البته حضور نداشتن شهردار در اين جلسه از سوي برخي اعضا مورد سؤال قرار گرفت و قرار شد تا شهردار در جلسه آينده بررسي لايحه تفريغ حضور داشته باشد. البته قاليباف به‌علت حضور در جلسه هيأت دولت نتوانسته بود در جلسه شوراي شهر حاضر باشد. اعضاي شوراي شهر نيز هنگام بررسي اين لايحه تذكراتي را مطرح كردند. احمد دنيامالي بر كامل نبودن گزارش حسابرسي تأكيد داشت و اينكه گزارش حسابرس شورا با آنچه به اعضا ارائه شده، تفاوت دارد. طلايي نيز اين تذكر را وارد دانست.

پاسخ دادوش هاشمي، معاون مالي و اقتصادي شهرداري هم اين بود كه درست مانند مجلس شوراي اسلامي، حسابرس شورا گزارش خود را در صحن اعلام مي‌كند و ما موظف هستيم به ايرادهايي كه به تفريغ بودجه وارد مي‌شود، پاسخ دهيم. در نهايت بعد از بحث و بررسي انجام‌شده ارائه گزارش تفريغ بودجه به‌منظور تكميل پيوست‌ها به جلسه بعد موكول شد.

گزارش تلفيق بودجه سال89 شهرداري نيز موضوع ديگر جلسه عصر يكشنبه شوراي شهر بود. عليرضا دبير، رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر با اشاره به اينكه در گزارش تلفيق رابطه مالي بين شركت‌ها و سازمان‌ها با شهرداري بررسي مي‌شود، گفت: اين گزارش شامل تلفيق صورت‌هاي مالي مناطق شهرداري، شركت‌ها و سازمان‌هاي وابسته به شهرداري تهران است. اين در حالي است كه محمد سالاري نيز اعتقاد داشت به‌دليل اينكه اين گزارش مربوط به سال89 است و اعضاي فعلي شوراي شهر در آن زمان در اين پارلمان حضور نداشتند، در نتيجه وقت موجود براي بررسي گزارش‌هاي سال‌هاي بعد تخصيص داده شود. تقي‌پور در پاسخ به هزينه حسابرسي‌ها گفت: تا زماني كه گزارش تلفيق شهرداري در شورا تصويب نشود دوستان نمي‌توانند گزارش سال بعد را شروع كنند. در ادامه حافظي، رئيس كميسيون سلامت با وجود مخالفت دبير پيشنهاد كرد كه مسئوليت بررسي اين گزارش به‌منظورصرفه‌جويي در وقت به كميسيون تلفيق واگذار شود كه با موافقت اكثريت اعضا مواجه شد.

  • بررسي لايحه يك‌فوريتي كرايه تاكسي‌ها؛ امروز در جلسه شوراي شهر تهران

در جلسه امروز شوراي شهر تهران يك فوريت لايحه نرخ كرايه خطوط اتوبوس و ميني‌بوس و همچنين بليت مترو بررسي مي‌شود. در متن لايحه، نرخ تاكسي گردشي براي سال‌94 به ميزان 30درصد، نرخ تاكسي راه‌آهن و ترمينال 19درصد و همچنين نرخ تاكسي فرودگاه 17درصد افزايش درنظر گرفته شده است.

کد خبر 284769

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha