گروه اقتصادی: نماینده ویژه رئیس‌جمهوری و رئیس ستاد تبصره 13 بار دیگر تأکید کرد: دولت هیچ‌ برنامه‌ای برای عرضه بنزین به‌صورت آزاد ندارد.

علی اکبر محرابیان که برای نخستین بار در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت در پاسخ به این سؤال که مجلس دولت را در مصوبه خود موظف به عرضه بنزین کرده است گفت: عرضه بنزین آزاد اگر به قیمت یارانه‌ای نزدیک باشد به کاهش مصرف منجر نمی‌شود و اگر به قیمت‌های فراتر از قیمت یارانه‌ای عرضه شود، به تورم شدید منجر می‌شود.

محرابیان در عین حال به این سؤال پاسخ نداد که میزان تورم ناشی از سهمیه‌بندی بنزین تاکنون چه میزان بوده است و پیش‌بینی آثار تورمی‌سهمیه‌بندی بدون عرضه بنزین آزاد چه میزان است.

وی در اظهارات خود با اشاره به اینکه سهمیه‌های تعیین شده بیش از نیاز متوسط هر خودرو تعیین شده است؛ تاکید کرد: برای رفع مشکل گروه‌های خاص ستاد تبصره سیزده در جلسه‌ای که با استانداران داشت، تصمیم گرفت تا با تشکیل کمیته‌های استانی و اختصاص سهمیه ویژه برای هر استان، نیاز مازاد بر‌سهمیه‌های تعیین شده گروه‌های خاص را تأمین کند.

وی گفت: در هفته جاری آیین‌نامه مصوب و سهم هراستان تعیین و برای موارد اضطراری ابلاغ می‌شود. وی گروه‌های خاص را شامل همه مواردی اعلام کرد که کمیته‌های استانی به دلیل آشنایی استانداران به حوضه مدیریت خود دارند.

گازوئیل بدون سهمیه‌بندی با کارت

نماینده رئیس جمهور در ستاد تبصره 13 با رد احتمال سهمیه بندی بنزین تاکید کرد، با توجه به آثار مفید کارت هوشمند در مورد قاچاق بنزین مطالعات فنی و آماری برای عرضه گازوئیل با کارت هوشمند آغاز شده است.

محرابیان تاکید کرد وسایل نقلیه مصرف کننده گازوئیل سوز برخلاف بنزین‌سوز جمعیت آماری بالایی ندارد و بکار گیری کارت سوخت برای این خودرو‌ها با مشکلات کمتری صورت می‌گیرد.

وی همچنین از برنامه ستاد برای خارج کردن کارت‌هایی که اضافه صادر شده و یا سهمیه آنان به جای شخصی وانت یا تاکسی در نظر گرفته شده خبر‌داد و گفت:70 هزار کارت اضافه‌ای که برای خودروهای فرسوده صادر شده بود در حال ابطال شدن است.

نماینده ویژه رئیس جمهور همچنین از برنامه‌ریزی برای اجرایی شدن تبصره 13 در بخش حمل و نقل خبر‌داد و با اشاره به برنامه‌ریزی برای افزایش تولید اتوبوس شهری و واگذاری 100 هزار تاکسی دوگانه سوز در سال آینده گفت: با واگذاری این تعداد تاکسی قصد داریم مسافربرهای شخصی را از چرخه خدمات حمل و نقل عمومی‌خارج کنیم.

وی تاکید کرد: تاکسی‌ها به مسافربرهای شخصی تحویل می‌شود تا از حمل و نقل غیر رسمی‌به رسمی‌تبدیل شوند.

صاحبان ادوات کشاورزی بنزین دریافت می‌کنند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اعلام کرد: صاحبان ادوات کشاورزی که ابزار آنها در فهرست سهمیه‌بندی بنزین قرار نداشتند، از سهمیه بنزین برخوردار شدند.

سید حسین محسنی در جلسه تعامل بین رسانه‌ها و مدیران بخش کشاورزی استان تهران با بیان این مطلب افزود: این اقدام در راستای ادامه روند توسعه کشاورزی انجام گرفته است.

کد خبر 28368

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز