گروه شهری: در حالی که کمبود بنزین بخشهای خدماتی شهرداری را با مشکل مواجه کرده‌است، اظهارنظرهای متفاوتی درباره سهمیه‌بندی بنزین یارانه‌ای شهرداری‌ها ابراز می‌شود.

پس از این که محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، اعلام کرد سازمان‌های خدماتی شهرداری تهران با کمبود بنزین مواجه شده و به مشکل برخورده‌اند، چهارشنبه گذشته معاون مالی اداری شهردار تهران اعلام کرد که قرار شده است ‌ دولت 600 هزار لیتر بنزین مازاد بدون یارانه به قیمت لیتری 600 تومان به شهرداری تهران بفروشد، اما همان روز یک مقام ستاد تبصره 13 ،فروش بنزین 600 تومانی به شهرداری تهران را اشتباه اداری دانست.

اما پس از انتشار این خبر در روز چهارشنبه در خبرگزاری فارس، یک مقام مسئول در ستاد تبصره 13 به خبرگزاری مهر گفت که با توجه به مصوبه هیأت‌وزیران و دستور رئیس‌جمهوری، شهرداری‌ نیز می‌تواند از این سهمیه مازاد استفاده کند و به این ترتیب بنزین با لیتری هزار ریال دراختیار شهرداری قرار می‌گیرد.

به گفته وی اختصاص بنزین 600 تومانی به شهرداری‌ها با دستور رئیس‌جمهوری مغایرت داشته و قطعاً یک اشتباه اداری است.

رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس هم گفت: در نظر گرفتن بنزین با نرخ 600 تومان برای شهرداری قابل قبول نیست زیرا ضمن ایجاد مشکل برای خدمات شهری، آثار تورمی آن در نهایت متوجه مردم می شود.

محمد خوش چهره در گفتگو با مهر افزود: سهمیه بندی بنزین شهرداری را متحمل فشار زیادی در زمینه حمل و نقل شهری کرده است و علاوه بر آن، محدودیت بنزین در مأموریتهای خدماتی شهرداری نیز ایجاد اختلال نموده است که با توجه به اهمیت موضوع خدمات شهری، این مسئله هرچه زودتر باید برطرف شود.

کد خبر 28111

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز