همشهری آنلاین: مسافربرهای شخصی تا بیستم مرداد مهلت دارند، برای شروع فعالیت به دفاتر شرکت‌های تاکسیرانی مراجعه کنند، در غیر این صورت کارت سوخت آن‌ها باطل می‌شود.

حسین تیموری کرمانی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: 26 هزار مسافربر شخصی در سازمان تاکسیرانی ثبت‌نام کرده‌اند‌ و 17 هزار نفر از آن‌ها کارت سوخت تحویل گرفته‌اند که از امروز(یکشنبه14مرداد) باید به دفاتر بیست‌گانه شرکت‌های تاکسیرانی مراجعه و طبق آدرس محل سکونت در خطوط معینی فعالیت کنند.

تعیین خط مسافربرهای شخصی بر اساس آدرس محل سکونت

وی افزود: این مسافربرها فقط مجازند طبق آدرس محل سکونت و در خطوط تعیین شده فعالیت کنند، در غیر این صورت اجازه فعالیت به آنان داده نخواهد شد.

تیموری کرمانی تصریح کرد: مسافربرهای شخصی پس از مراجعه به دفاتر بیست‌گانه طبق محل سکونت، 45 روز فرصت دارند تا کلیه مراحل اداری از جمله شرایط احراز سلامت جسمی را انجام دهند و سپس کارنامه رسمی فعالیت به آنان داده خواهد شد.

وی اظهار کرد: مهلت مراجعه مسافربرهای شخصی به شرکت‌های تاکسیرانی تا بیستم مردادماه تعیین شده، تا با تعیین خط وآغاز فعالیت در سطح شهرسرگردان نباشند و سپس می‌توانند، مراحل اداری یاد شده را انجام دهند.

وی افزود: همچنین در صورتی که اتومبیل آنها فرسوده و مناسب مسافربری نباشد، به صورت علی‌الحساب فعالیت خواهند کرد، اما سپس از سوی شرکت‌های تاکسیرانی خودروی آنها تبدیل به احسن خواهد شد.

پیش‌بینی 160 خط برای مسافربرهای شخصی

به گفته وی 160 خط برای فعالیت مسافربرهای شخصی پیش‌بینی شده است و در صورت حضور نیافتن در خطوط و یا خودداری از فعالیت، با هماهنگی‌های به عمل آمده و معرفی سازمان تاکسیرانی، کارت سوخت آنها باطل خواهد شد.

تیموری کرمانی یادآور شد: مسافربرهای شخصی ثبت‌نام شده دارای کارت سوخت، جهت اطلاع از آدرس دفاتر شرکت‌های تاکسیرانی طبق محل سکونت می‌توانند به آدرس اینترنتی http://taxi.tehran.ir مراجعه کنند.


ابطال کارت سوخت تاکسی‌ها و مسافربرهای متوقف شده در پارکینگ و معابر 

وی گفت: کارت سوخت آن عده از رانندگان تاکسی و مسافربرهای شخصی که با توقف خودرو در پارکینگ و معابر و یا فروش بنزین از ارایه خدمات به شهروندان خودداری کنند، نیز باطل می‌شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران افزود: با هماهنگی‌های به عمل آمده با دستگاه‌های ذی‌ربط، این موضوع به طور جدی پیگیری خواهد شد، زیرا این خودروها باید در اختیار حمل و نقل عمومی باشند و سهمیه سوخت آن‌ها متعلق به عموم و برای خدمات‌رسانی به شهروندان است و نباید از آن سوء استفاده شود.

جلوگیری از فعالیت 347 تاکسی پلاک موقت

تیموری کرمانی خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده با نیروی انتظامی، معاونت راهنمایی و رانندگی و وزارت نفت که به موجب آن تحویل کارت تاکسی‌های پلاک موقت به عهده سازمان تاکسیرانی گذاشته شد، از تعداد شش هزار و 100 کارت تحویلی به این سازمان، 347 کارت فاقد شرایط فعالیت در شبکه تاکسیرانی شناسایی و از تحویل به صاحبان آن‌ها خودداری شد.

وی افزود: واحدهای گشت این سازمان از ساعات اولیه صبح از طریق گشت‌های غیرمحسوس، تاکسی‌ها و مسافربرهای شخصی متوقف در حاشیه خیابان‌ها و یا پارکینگ‌ها را شناسایی و برای تصیم‌گیری به مراجع ذی‌ربط معرفی می‌کنند.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران خاطرنشان کرد: بر این اساس در حال حاضر بیش از 40 دستگاه تاکسی که پرونده آن‌ها در هیات انضباطی تاکسیرانی در حال بررسی است، توقیف شده و منتظر رای و نظر هیات هستند.

به گفته وی اخیرا گزارش‌هایی از توقف شماری از تاکسی‌ها و مسافربرهای شخصی در پارکینگ و حاشیه معابر و فروش سهمیه بنزین حمل‌ و نقل عمومی توسط برخی رانندگان این نوع خودروها گزارش شده که ساماندهی آن نیازمند تمهیداتی از سوی متولیان برای جلوگیری از این وضعیت است.

آخرین مهلت برای اسقاط پلاک‌های زیر 71    

 وی همچنین در ادامه به جایگزینی خودروهای فرسوده پلاک موقت اشاره کرد و گفت: مسافربرهای پلاک موقت که خودروی آن‌ها، مدل زیر 71 است، فقط تا پایان وقت اداری روز دوشنبه مهلت دارند جهت تعیین و اسقاط خودرو اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس طرح جدید خودروهای جدید سریع به مالکان خودروهای فرسوده تحویل می‌شود و آنان بدون خودرو نخواهند ماند، به طوری که کلیه مراحل اداری انجام شده و خودروی خود را تحویل و در همان موقع خودروی جدید دریافت می‌کنند.

کد خبر 28242

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز