همشهری آنلاین: وزیر کشور اعلام کرد: برای رفاه حال خانواده‌ها در هفته‌های نخست بازگشایی مدارس طرح اختصاص سهمیه بنزین خانواده در ستاد تبصره 13 در دست بررسی است.

مصطفی پورمحمدی در مراسم تحویل یک‌هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی کشور گفت: در ادامه اختصاص سهمیه بنزین برای سفر، برای رفع دغدغه خانواده‌ها که در هفته‌های آغازین مهرماه اغلب ترجیح می‌دهند فرزاندان خود را تا مدرسه همراهی کنند، طرح اختصاص سهمیه بنزین خانواده دردست بررسی است.

وزیر کشور هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و قانونگذار در اجرای سیاست‌های تبصره 13 را حرکتی بی‌سابقه در طرح‌های اجرایی کشور توصیف کرد و گفت: عملکرد ستاد تبصره 13 و تحولات بزرگ ایجاد شده در این بخش دستاورد تلاش 15 ماهه دولت است و محصول این اقدامات در کنار صرفه جویی سوخت دستیابی به بانک اطلاعات بسیار دقیقی از بخش حمل و نقل کشور است.

پورمحمدی افزود: پشت سر گذاشتن تزریق بیش از 5 هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی نشان از ظرفیت بسیار بالای صنعت خودروسازی کشور دارد که با هماهنگی دستگاه های اجرایی به دست آمده است.

وی با اشاره به آستانه تحمل بالای مردم درخصوص مشارکت در اقدامات ملی نظیر کاهش مصرف بنزین اظهارداشت: با همکاری مردم امروز در کنار صرفه جویی بنزین افت محسوس ترافیک در طول جاده ها و خیابانها مشاهده می شود و با تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی شاهد تعدیل شدن بیش از بیش ترافیک خواهیم بود.

وزیر کشور با تقدیر از حمایت قاطع مجلس برای اجرایی شدن اهداف تبصره 13 گفت: از همه شهرداران شهرهای دارای جمعیت بالای 100 هزار نفر خواسته شده است در 20 روز باقیمانده تا بازگشایی مدارس برای مدیریت بهینه ناوگان حمل و نقل عمومی برنامه ریزی کنند و با منابع اختصاص یافته از همه ظرفیت ناوگان موجود برای سرویس دهی به مردم در مهرماه استفاده کنند.

وی از برگزاری جلسات مشترک میان مدیران مناطق مختلف شهرداری و مناطق آموزش و پرورش برای ساماندهی سرویس مدارس خبر داد و گفت: قرار است تاکسی ها، آژانس ها و تاکسی های راهی فعال در شبکه سرویس مدارس ساماندهی شود.

کد خبر 30279

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز