همشهری آنلاین: آویگدور لیبرمن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درباره تبعات سیاست های شکست خورده نخست وزیر این رژیم در مقابل فلسطینیان هشدار داد و اعلام کرد: سونامی دیپلماتیک علیه اسراییل در راه است.

 لیبرمن: سونامی دیپلماتیک علیه اسراییل در راه است

به گزارش ايرنا به نقل از پایگاه خبری 'ورلد بولتن' به نقل از روزنامه صهیونیستی 'هاآرتص'، لیبرمن که در کنفرانسی در دانشگاه تل آویو سخن می گفت، ضمن تاکید بر سیاست های شکست خورده 'بنیامین نتانیاهو' در مقابل فلسطینیان، درباره وقوع 'سونامی دیپلماتیک' علیه آن چه صهیونیست ها 'دولت یهود' می نامند، هشدار داده است.

لیبرمن همچنین هشدار داده که مناسبات میان رژیم صهیونیستی با اتحادیه اروپا به خاطر نبود پیشرفت در روند سازش، از آن چه هست وخیم تر خواهد شد و همین امر می تواند به اقتصاد این رژیم صدمه وارد کند.

وی می افزاید: ما نه به خاطر عرب ها و فلسطینیان بلکه به خاطر منافع یهودیان باید به توافقی دیپلماتیک برسیم، زیرا این امر برای مناسبات ما با اتحادیه اروپا و آمریکا نیز اهمیت دارد.

آخرین دور مذاکرات سازش میان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین که با میانجی گری 'جان کری' وزیر خارجه آمریکا پس از چندین دور شکست از سر گرفته شده بود، در ماه آوریل (فروردین/اردیبهشت) گذشته به خاطر امتناع صهیونیست ها از عمل به وعده هایشان در زمینه آزادی اسرای فلسطینی به شکست منتهی شد.

هفته گذشته اردن به نمایندگی از فلسطین در قطعنامه ای که به شورای امنیت سازمان ملل داد، خواستار خروج کامل صهیونیست ها از اراضی اشغال شده پس از سال 1967 شد.

در این قطعنامه همچنین بر لزوم یافتن راه حلی عادلانه، پایدار، جامع و صلح آمیز برای خاتمه دادن به مناقشات میان فلسطینیان و صهیونیست ها تاکید شده است.

رژیم صهیونیستی شرق بیت المقدس و کرانه باختری را در جنگ خاورمیانه در سال 1967 اشغال و در سال 1980 آن را ضمیمه دیگر اراضی اشغالی کرد. این رژیم همچنین بیت المقدس را مرکز دولت خودخوانده یهود می داند؛ اقدامی که از سوی جامعه بین المللی به رسمیت شناخته نشده است.

فلسطینی می کوشد تا کشوری مستقل را مشتمل بر نوار غزه و کرانه باختری و به مرکزیت بیت المقدس شرقی ایجاد و آن را در سازمان ملل تثبیت کند.

کد خبر 281917

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha