همشهری آنلاین: دادگاه عالی لیبریا دوره فعالیت های تبلیغاتی انتخابات مجلس سنای این کشور را از بیم انتشار ویروس ابولا به تعویق انداخت.

ابولا فعالیت های انتخاباتی در لیبریا را به تعویق انداخت

به گزارش ايرنا به نقل از پایگاه خبری ورلد بولتن، برخی از مقام های دولتی و نمایندگان احزاب سیاسی لیبریا چند روز پیش با امضای توماری خواستند که انتخابات از روز 16 دسامبر (25 آذرماه) تا سال میلادی آینده به تعویق افتد.

امضا کنندگان ضمن هشدار در باره احتمال انتشار ابولا در نتیجه فعالیت ها و اجتماعات تبلیغاتی، ابراز امیدواری کردند که شاید تا سال آینده میلادی همه گیری ابولا کنترل شده باشد.

لوییس براون وزیر اطلاع رسانی لیبریا روز شنبه هشتم آذر(29نوامبر) گفت: به دنبال این درخواست، دادگاه عالی لیبریا از کمیسیون ملی انتخابات خواست تا به همه احزاب سیاسی ابلاغ کند که فعالیت های انتخاباتی شان را به تعویق بیندازند.

قرار است در جلسه ای که روز دوم دسامبر (11 آذر) تشکیل خواهد شد، درباره تومار مذکور و درخواست مطرح شده، تصمیم گیری شود.

در لیبریا که بیشترین آسیب را از همه گیری ابولا دیده است، تاکنون بیش از سه هزار نفر کشته شده اند. این بیماری تا تاریخ 23 نوامبر (2 آذرماه) در مجموع پنج هزار و 689 نفر را در غرب آفریقا و عمدتا در سه کشور لیبریا، سیرالئون و گینه به کام مرگ کشیده است.

انتخابات مجلس سنای لیبریا پیش تر یک بار به تعویق افتاده بود، به موجب قانون این انتخابات باید در ماه اکتبر (مهر/آبان) برگزار می شد، اما به دلیل اوج انتشار بیماری ابولا به تعویق افتاد.

کد خبر 279487

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha