همشهری آنلاین: مقامات ارتش فیلیپین می‌گویند بیش از ۱۰۰ صلح‌بان فیلیپینی را که پس از ماموریتی تقریبا یک ساله در لیبریا به کشورشان باز می‌گردند، هنگام ورود در یک جزیره تحت کنترل ارتش ایزوله خواهند کرد.

به گزارش رویترز ژنرال گریگوریو کاتاپانگ افسر ارشد ارتش فیلیپین گفت قرنطینه ۲۱ روزه این افراد در یک جزیره تحت کنترل نیروی دریایی در دهانه خلیج مانیل با پروتکل‌های سازمان جهانی بهداشت و تلاش دولت برای جلوگیری از شیوع ابولا در این کشور هماهنگی دارد.

آخرین گزارش سازمان جهانی بهداشت در روز جمعه ۷ نوامبر(۱۶ أبان)  میزان تلفات ناشی از ابولا را در سه کشور آفریقایی گینه، لیبریا و سیرالئون ۴۹۵۰ مورد از ۱۳۲۴۱ بیمار اعلام کرده و خواستار کنترل‌های شدیدتر گسترده‌ برای مهار کردن شیوع بیماری شده است.

کاتاپانگ در یک کنفرانس خبری در مقر اصلی ارتش در مانیل دو روز پیش از ورود ۱۰۸ سرباز، ۲۴ پلیس و زندانبان از مونرویا گفت: «صلح‌بانان ما در رده بدون خطر انتقال عفونت ابولا قرار می‌گیرند.»

او گفت: «نیروهای ما هیچ تماس مستفیمی با هیچکدام از بیماران ابولا نداشته‌اند، کار ‌آنها در درون پایگاه‌های نیروهای سازمان ملل در لیبریا متمرکز بوده است.»

نیروهای صلح‌بان سازمان ملل از سال ۲۰۰۳ در برای حفظ آتش‌بس پس از جنگ داخلی در این کشور به سر می‌برند.

به گفته کاتاپانگ صلح‌بانان فیلپینی بوسیله سازمان ملل تحت غربالگری پزشکی کامل قرار گرفته‌اند و  این قرنطینه صرفا یک اقدام احتیاطی است.

این صلح‌بانان که روز چهارشنبه ۱۲ نوامبر (۲۱ آبان) وارد یک پایگاه هوایی در مانیل می‌‌شوند، با اتوبوس به پایگاه نیروی دریایی در جنوب فیلی‌پین منتفل می‌شوند و  بعد با کشتی به جزیره کابالو، محل یکی از تاسیسات نیروی دریایی که در زمان جنگ جهانی دوم بوسیله آمریکایی‌ها استفاده می‌شد، برده می‌شوند.

به گفته کاتاپانگ ارتش نگران واکنش عمومی نسبت به بازگشت این صلح‌بانان بود. او گفت برای جلوگیری از ایجاد وحشت، این سربازان هنگام ورود ماسک و لباس محافظتی نخواهند پوشید.

وزارت بهداشت فیلیپین صدها نفر از کارکنان پزشکی را برای مقابله با ابولا تعلیم داده است و دست کم ۲۲ بیمارستان در سراسر این کشور برای درمان موارد ابولا در صورت رسیدن بیماری به این کشور تجهیز شده‌‌اند.

کد خبر 277523

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha