یکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: دانشمندان بریتانیایی اعلام کردند که کارآزمایی‌ها بر روی یک آزمایش جدید در گینه را آغاز کرده‌اند که می‌تواند در طول ۱۵ دقیقه بیماری ابولا را تشخیص دهد.

ebola۱۳

ولکام تراست (Wellcome Trust)، سازمان خیریه پژوهشی جهانی، و وزرات توسعه بین‌المللی بریتانیا (DFID)در بیانیه‌ای اعلام کردند نمونه مقدماتی این آزمایش جدید نسبت به آزمایش‌های فعلی مورد استفاده شش بار سریع‌تر ابولا را تشخیص می‌دهد.

وال اسنوین از ولکام تراست گفت: «یک آزمایش قابل‌اعتماد ۱۵ دقیقه‌ای که بتواند تشخیص ابولا را در افراد ثابت کند، یک ابزار کلیدی برای کنترل موثر شیوع ابولا است و امکان شناسایی بیماران، ایزوله کردن‌شان و شروع مراقبت درمانی در کمترین زمان ممکن را می‌دهد.»

او گفت این آزمایش طوری طراحی شده است که برای کاربرد در بیمارستان‌های صحرایی دورافتاده که دسترسی چندانی به برق و وسائل سردکننده ندارند، مناسب باشد.

کارآزمایی‌ها بر روی این آزمایش سرپرستی پژوهشگران انستیتو پاستور داکار در یک مرکز درمانی ابولا در شهر کوناکری پایتخت گینه در هفته‌های آینده آغاز خواهد شد که خبر خوبی برای این کشور است که تا به حال در آن ۱۲۰۰ نفر را به علت این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

کد خبر 279693

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha