۶ مرد تبهکار اعضای باندی بودند که شبانه به سوپرمارکت‌های پایتخت حمله کرده و با تهدید قمه و شمشیر دست به سرقت می‌زدند.

متهمان

اعضاي اين باند همگي با هم نسبت فاميلي دارند و پيش از اين به جرم قاچاق مواد‌مخدر و مشروبات الكلي دستگير و زنداني شده ‌بودند. تحقيقات پليس آگاهي تهران براي شناسايي اعضاي اين باند از چند‌ماه پيش شروع شد. كارآگاهان كه با شكايت‌هاي متعددي در زمينه سرقت و زورگيري شبانه از سوپرماركت‌هاي غرب و شمال غرب تهران مواجه شده بودند به جست‌وجو براي شناسايي و دستگيري دزدان پرداختند.

تحقيقات اوليه حاكي از آن بود كه متهمان از ساعت 10تا 12شب سرقت‌هايشان را عملي مي‌كنند. آنها در گروه‌هاي 2يا 3نفره و به‌عنوان مشتري وارد سوپرماركت‌ها مي‌شدند و بعد با بيرون‌كشيدن شمشير و قمه‌هاي بلندي كه زير لباسشان مخفي كرده بودند به تهديد صاحب مغازه مي‌پرداختند. پس از آن نيز همه پول‌هاي داخل دخل را مي‌دزديدند و سوار بر خودروهاي زانتيا، پژو پارس، پژو 405و پيكان از محل متواري مي‌شدند.

درحالي‌كه هر روز بر تعداد شاكيان اين باند افزوده مي‌شد، كارآگاهان براي يافتن ردي از سارقان به بررسي فيلم‌هاي ضبط شده در دوربين‌ مداربسته سوپرماركت‌ها پرداختند. آنها در اين بررسي‌ها توانستند مشخصاتي از دزدان و خودروهاي آنها به‌دست آورند كه ردگيري اين سرنخ‌ها، كارآگاهان را به 3مجرم سابقه‌دار به‌نام‌هاي شهرام 20ساله، علي 38ساله و مهدي 30ساله رساند. تحقيقات نشان مي‌داد كه اين افراد پيش از اين نيز به اتهام ارتكاب جرايم مختلف ازجمله قاچاق موادمخدر و مشروبات الكلي دستگير و راهي زندان شده بودند.

  • باند فاميلي

تحقيقات براي دستگيري متهمان ادامه يافت و در نهايت كارآگاهان موفق شدند مخفيگاه آنها در اسلامشهر، كرج و حكيميه تهرانپارس را شناسايي كنند. اين محل‌ها به محاصره پليس درآمد و اعضاي باند يكي بعد از ديگري دستگير شدند. هر چند تعداد زيادي از مالباخته‌ها، متهمان دستگير شده را شناسايي كردند اما اين پايان ماجرا نبود؛ چرا كه مشخص شد آنها همدستان ديگري هم داشته‌اند كه در سرقت‌ها همراه آنها بوده‌اند. به اين ترتيب بازجويي از متهمان ادامه يافت و آنها علاوه بر اعتراف به سرقت از ده‌ها سوپر‌ماركت در شمال، شمال‌غرب و غرب پايتخت، 3همدست ديگر خود به‌‌نام‌هاي ميثم، اشكان و سياوش را نيز معرفي كردند. با دستگيري 3عضو ديگر باند مشخص شد كه تمامي 6زورگير حرفه‌اي از اقوام هم هستند و براي اينكه شناسايي نشوند، از افراد غريبه در باندشان استفاده نمي‌كردند.

  • شاكيان بيايند

سرهنگ احساني فر، رئيس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران با بيان اين خبر گفت: اعضاي اين باند براي مخفي ماندن از چشم پليس چند مخفيگاه در نقاط حاشيه‌اي تهران تهيه كرده بودند. آنها بعد از اينكه چند سرقت را رقم مي‌زدند با خودروهايي كه در اختيار داشتند از تهران خارج شده و راهي شهرهاي غربي كشور مي‌شدند و وقتي آب‌ها از آسياب مي‌افتاد، دوباره به تهران بر مي‌گشتند تا سرقت‌هايشان را ازسر بگيرند.

وي ادامه داد:‌ تا‌كنون ده‌ها مالباخته اعضاي اين باند سرقت را شناسايي كرده‌اند و بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه متهمان در جريان‌ سرقت‌هاي سريالي خود ميليون‌ها تومان به جيب زده‌اند. با اين حال احتمال مي‌رود كه افراد ديگري نيز طعمه اين باند قرار گرفته‌باشند. به همين دليل بازپرس پرونده براي اعضاي اين باند قرار بازداشت موقت صادره كرده و از مغازه‌داراني كه به اين شيوه از آنها سرقت شده خواسته است براي شناسايي سارقان به پايگاه دوم پليس آگاهي تهران مراجعه كنند.

کد خبر 277797

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha