قهرمان کشتی آسیا وقتی همراه ۳ دوست دیگرش باند زورگیری تشکیل می‌داد، نمی‌دانست زورگیری‌هایشان دوام چندانی ندارد و به‌زودی دستگیر می‌شوند.

زورگیری

 او و همدستانش شهروندان را به‌عنوان مسافر سوار پيكان آبي‌رنگ‌شان مي‌كردند و در بين راه با تهديد چاقو و قمه اموال‌شان را به سرقت مي‌بردند.

  • شروع تحقيقات

اولين شاكي اين باند زورگيري، مردي بود كه عصر روز نوزدهم مهرماه در دام دزدان افتاد. او زماني كه براي شكايت از سارقان نزد پليس رفته بود، به مأموران گفت: در جاده كرج منتظر تاكسي بودم تا به ميدان آزادي بروم. لحظاتي بعد يك پيكان آبي با 4سرنشين مقابلم توقف كرد و سوارش شدم. روي صندلي عقب به‌جز من 2جوان ديگر نشسته بودند. چند دقيقه گذشت و به ميدان آزادي نزديك مي‌شديم كه ناگهان راننده مسيرش را تغيير داد و وارد يك خيابان فرعي شد.

تعجب كردم و دليل اين كار را پرسيدم. همان موقع بود كه 2نفري كه كنارم نشسته بودند، برايم چاقو و قمه كشيدند و حتي يكي از آنها اسپري گاز اشك‌آور داشت. آنها با تهديد گوشي تلفن همراه و كيف پولم را گرفتند. سپس كارت عابربانكم را پيدا كردند و درحالي‌كه تيزي چاقوي‌شان را روي گردنم حس مي‌كردم، رمز عابربانك را از من گرفتند. شاكي ادامه داد: اين همه ماجرا نبود. آنها مطمئن نبودند كه رمز را درست به آنها گفته‌ام. به همين دليل جلوي يك فروشگاه توقف كردند و يكي از آنها وارد آنجا شد و با استفاده از كارتم 800هزار تومان خريد كرد. سپس من را پياده و تهديد كردند تا وقتي از آنجا دور نشده‌اند نبايد رويم را برگردانم. به اين ترتيب فرار و من را با جيب خالي در جاده رها كردند.

يك روز بعد پرونده اين زورگيري روي ميز نصرتي، بازپرس شعبه اول دادسراي ناحيه34 قرار گرفت و او به كارآگاهان اداره پنجم پليس آگاهي دستور داد در اين‌باره تحقيق كنند. بررسي‌هاي اوليه حاكي از آن بود كه اعضاي اين باند به‌جز اين مرد افراد ديگري را نيز در مناطق غربي تهران به‌خصوص در حوالي ميدان آزادي، شهريار، شهر قدس و... طعمه قرار داده‌اند. نقطه اشتراك همه اين سرقت‌ها پيكان آبي‌رنگ سارقان بود. از اين گذشته در همه سرقت‌ها نيز متهمان 4نفر بودند و طعمه‌شان را به‌عنوان مسافر سوار خودروي‌شان كرده بودند. از سوي ديگر فروشگاهي كه تبهكاران با استفاده از كارت عابربانك يكي از شاكيان از آنجا خريد كرده بودند، به دوربين مداربسته مجهز بود و اين مي‌توانست نخستين سرنخ را در اختيار پليس قرار دهد. وقتي مأموران اين تصاوير را بازبيني كردند توانستند يكي از متهمان به نام قادر را شناسايي و دستگير كنند. اين جوان كه ساكن منطقه قلعه‌حسن‌خان بود، در جريان بازجويي‌هاي اوليه به‌دست داشتن در ده‌ها فقره زورگيري اعتراف و 3همدست ديگرش را معرفي كرد. به اين ترتيب مأموران آگاهي در عملياتي ضربتي 3عضو ديگر اين باند را دستگير كردند.

متهمان در بازجويي‌هاي فني - پليسي به 80فقره زورگيري در غرب تهران اعتراف كردند و گفتند كه اين سرقت‌ها را طي 2‌ماه مرتكب شده‌اند.به اين ترتيب دستگيرشدگان صبح ديروز به شعبه اول بازپرسي دادسراي ناحيه34 منتقل شدند و از سوي بازپرس نصرتي تحت بازجويي قرار گرفتند. يكي از متهمان به نام فرشاد - 20ساله - كه صاحب پيكان آبي‌رنگ است، در اعترافاتش گفت: ما همگي ساكن قلعه حسن‌خان بوديم و يكديگر را مي‌شناختيم.

چون همه‌مان وضع مالي خوبي نداشتيم تصميم گرفتيم سرقت كنيم. كارمان اين بود كه از ظهر تا عصر سوار پيكان من مي‌شديم و در جاده كرج افرادي كه فكر مي‌كرديم وضع مالي خوبي دارند را به‌عنوان مسافر سوار و در بين راه اموال‌شان را زورگيري مي‌كرديم. من در همه سرقت‌ها راننده بودم اما دوستانم كه چاقو و قمه داشتند، به هيچ‌كس آسيبي نزدند.

وي ادامه داد: برخي از مسافراني كه سوار مي‌كرديم هيچ پولي نداشتند و رهايشان مي‌كرديم اما از افرادي كه گوشي‌هاي گران‌قيمت يا كارت عابر بانك داشتند، زورگيري مي‌كرديم. اين متهم درحالي‌كه اشك مي‌ريخت، گفت: من از 6سالگي كشتي‌گير بودم و چند سال قبل به عضويت تيم ملي نوجوانان هم درآمدم و حتي قهرمان آسيا شدم. اما چون وضعيت مالي خوبي نداشتم مجبور شدم دست به زورگيري بزنم. آن موقع هيچ كدام از مربيانم كه هر كدام افراد مشهوري بودند، از من حمايت نكردند و من به بيراهه كشيده شدم والا حالا چنين وضعيتي نداشتم.

به‌دنبال اعترافات اعضاي اين باند زورگيري، آنها با صدور قرار قانوني راهي بازداشتگاه پليس آگاهي شدند. بنا به گفته بازپرس نصرتي، افرادي كه طي ماه‌هاي گذشته توسط سرنشينان خودروي پيكان آبي‌رنگ در محدوده غرب تهران طعمه زورگيري قرار گرفته‌اند مي‌توانند براي شناسايي متهمان و طرح شكايت به اداره پنجم پليس آگاهي مراجعه كنند.

کد خبر 283238

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha