اعضای باند زورگیری که با حمله به پیک‌موتوری‌ها، بارهای میلیونی آنها را سرقت می‌کردند به دام پلیس افتادند.

pics

از مدتي قبل مأموران پليس آگاهي تهران در جريان سرقت‌هاي سريالي از پيك‌موتوري‌هايي قرار گرفتند كه بارهاي باارزش حمل مي‌كردند. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه اعضاي باند با حمله به پيك‌موتوري‌ها و تهديد چاقو، اقدام به سرقت بارها مي‌كردند و اين در حالي بود كه مالباختگان مجبور مي‌شدند خسارت بار سرقت‌ شده را كه معمولا چندين ميليون تومان بود به صاحب بار پرداخت كنند. يكي از شاكيان مدعي شد: حدود ساعت 7بعدازظهر چند كارتن لپ‌تاپ به ارزش 6ميليون تومان را از خيابان حافظ به شوش مي‌بردم كه ناگهان چند دستگاه موتورسيكلت ابتداي خيابان شوش به من حمله كردند و با تهديد چاقو و قمه، همه لپ‌تاپ‌ها را دزديدند.

شاكي ديگري نيز مدعي بود كه دزدان چند كارتن لوازم پخش را كه قرار بوده به يكي از مغاز‌ها برساند دزديده‌اند و يكي نيز مي‌گفت كه سارقان تعدادي كارتن حاوي موبايل كه او از بازار علاءالدين تحويل گرفته بود تا به يك باربري در خيابان شوش ببرد را سرقت كرده‌‌اند. با افزايش شاكيان، تحقيقات كارآگاهان براي شناسايي و دستگيري دزدان شروع شد و آنها با اطلاعات به‌دست آمده از شاكيان و بررسي آلبوم عكس مجرمان سابقه‌دار توانستند يكي از اعضاي باند به نام جعفر را شناسايي كنند.

او پيش از اين به جرم كيف‌قاپي دستگير و زنداني شده بود و به گفته مالباختگان، كسي بود كه با چاقو و قمه تهديدشان كرده بود. در ادامه 5همدست جعفر ازجمله 2 برادركوچك‌تر وي و 3 عضو ديگر گروه يعني رسول (24ساله)، محمدرضا (20ساله) و محمدرضا (18ساله) شناسايي و همه اين افراد در عمليات بامدادي پليس در 23دي‌ماه دستگير شدند. سرهنگ داوودفرد، معاون مبارزه با سرقت‌هاي خاص پليس آگاهي تهران با بيان اين خبر گفت: اعضاي اين باند در بازجويي‌ها به ده‌ها فقره زورگيري اعتراف كردند و قاضي پرونده با صدور مجوز انتشار عكس آنها از شاكيان احتمالي خواست به اداره هجدهم پليس آگاهي تهران مراجعه كنند.

کد خبر 284361

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha