سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۶
۰ نفر

۲ سارق زورگیر که با پرسه‌زدن در خیابان‌های خلوت و تاریک به زنان و دختران تنها حمله و با تهدید چاقو گوشی‌ تلفن‌همراهشان را سرقت می‌کردند، در محاصره مردم گرفتار شدند.

متهمان

حدود ساعت 7 عصر دهم آذرماه دختر جواني در حال عبور از خيابان شريعتي بود كه حوالي پل صدر، پسر جواني سدراهش شد. او چاقو در دست داشت و دختر را تهديد كرد كه اگر گوشي تلفن‌ همراهش را ندهد وي را خواهد كشت. دختر جوان كه وحشت كرده بود گوشي‌اش را به سارق زورگير داد و او با پاي پياده شروع به فرار كرد اما فريادهاي كمك‌خواهي دختر جوان، رهگذران را متوجه ماجرا كرد. جوان سارق از سوي مردم تحت تعقيب قرار گرفت و سرانجام 2نفر از شهروندان توانستند راه او را سد و وي را دستگير كنند.

همزمان ماجرا به كلانتري گزارش شد و با حضور مأموران در محل، جوان سارق دستگير شد و به اداره پنجم پليس آگاهي تهران انتقال يافت.سارق زورگير كه حسن نام دارد تحت بازجويي قرار گرفت و مشخص شد كه وي پيش از اين نيز از ده‌ها زن و دختر در كوچه‌هاي خلوت و تاريك زورگيري كرده است. پسر جوان گفت: زماني كه هوا تاريكي مي‌شد همراه همدستم به نام زاهد راهي خيابان‌هاي خلوت مي‌شديم و به شناسايي زنان و دختراني كه به تنهايي در حال عبور از خيابان بودند مي‌پرداختيم. پس از شناسايي سوژه مورد نظر راهشان را سد مي‌كرديم و با تهديد چاقو، گوشي تلفن همراهشان را به سرقت مي‌برديم.

گوشي تلفن همراه، تنها چيزي بود كه 2جوان زورگير از طعمه‌هايشان سرقت مي‌كردند. آنها پس از سرقت، گوشي‌ها را به قيمت پاييني به مالخران مي‌فروختند تا بتوانند با پول آن مواد بخرند.حسن در ادامه اعترافاتش گفت: ما از چند‌ماه پيش سرقت‌هايمان را شروع كرديم و در همه اين مدت فقط از زنان و دختران زورگيري مي‌كرديم تا اينكه دستگير شديم.

با اعترافات سارق جوان، همدست 20ساله او به نام زاهد و خريدار اموال مسروقه نيز دستگير شدند. در ادامه عده‌اي از زنان و دختراني كه از سوي اين باند هدف زورگيري قرار گرفته بودند با مراجعه به اداره آگاهي آنها را شناسايي كردند و يكي از آنها به مأموران گفت: روز حادثه قصد ورود به خانه‌مان در الهيه را داشتم كه يكي از سارقان تيغه چاقويش را درست زير چشمم گذاشت و مرا تهديد كرد و گوشي‌ام را دزديد. از آن روز به بعد هميشه احساس مي‌كنم فردي پشت سرم است و در خيابان احساس آرامش ندارم. به گفته سرهنگ داوود فـرد، معاون مبارزه با سرقت‌هاي خاص پليس آگاهي تهران، قاضي پرونده مجوز انتشار تصاوير آنها در روزنامه‌ها را صادر كرده و از ديگر شاكيان احتمالي خواسته است براي شكايت به اداره پنجم پليس آگاهي تهران مراجعه كنند.

کد خبر 284090

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha