با مرگ زن میانسال که در حمله وحشتناک ۲ زورگیر به کما رفته بود، متهمان این پرونده با اتهام قتل عمد روبه‌رو شدند.

شناسایی متهم توسط شاکی

28فروردين امسال وقتي مأموران پليس در جريان سرقتي خونين در گلزارشهداي بهشت زهرا قرار گرفتند راهي آنجا شدند. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه در مزار شهيدان، زن 50ساله‌اي به‌شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. بنا بر اظهارات يكي از مأموران بهشت زهرا، 2جوان موتورسوار بعد از مجروح كردن زن ميانسال دست به سرقت از او زده بودند. همان روز با شناسايي خانواده زن ميانسال مشخص شد كه وي براي رفتن به مزار برادر شهيدش از خانه بيرون رفته و ديگر برنگشته بود. ظاهرا آن روز اين زن بر سر مزار برادرش نشسته و در حال گريه بوده كه هدف حمله 2زورگير موتورسوار قرار گرفته بود. اين در حالي بود كه طبق نظر پزشكان وي به‌علت ضرباتي كه به سرش وارد شده بود به كما رفته بود.

ماموران با بررسي دوربين‌هاي مداربسته بهشت زهرا، تصويري از دزدان به‌دست آوردند. بعد از آن سراغ آلبوم مجرمان سابقه‌دار رفتند و يكي از مجرمان سابقه‌دار به نام علي 25ساله را شناسايي كردند. وي پيش از اين بارها به اتهام جرايم مختلف ازجمله زورگيري دستگير و روانه زندان شده بود. علي 20 ارديبهشت دستگير شد و در بازرسي از مخفيگاه وي، گوشي موبايل زن ميانسال كشف شد.

اين متهم در بازجويي‌ها به حمله هولناك به زن ميانسال و ضرب‌و‌شتم او با چوب اعتراف كرد و مدعي شد كه همدستش در اين سرقت خشن جواني به نام محمدرضا بوده است. دومين متهم كه 26ساله بود و درزمينه خريد و فروش مواد‌مخدر هم فعاليت داشت 22ارديبهشت‌ماه در يك عمليات تعقيب و گريز و شليك چندين تير هوايي دستگير شد و پس از انتقال به اداره آگاهي به سرقت خونين از زن ميانسال اعتراف كرد.

همزمان با دستگيري متهمان، عده‌اي از مالباختگان كه اموالشان از سوي آنها به سرقت رفته بود با حضور در اداره آگاهي آنها را به‌عنوان دزد اموالشان شناسايي كردند. يكي از آنها گفت: ساعت12 نيمه‌شب به سمت خيابان معلم شهرري پياده مي‌رفتم تا از آنجا با تاكسي خودم را به داروخانه برسانم. بچه‌ام مريض بود و اصلا حالش خوب نبود. ناگهان موتوري از كنارم رد شد و فردي مرا صدا زد. همين كه برگشتم يكي از اين متهمان چاقويي زير گلويم گذاشت و 500هزار تومان پولي را كه همراه داشتم و گوشي تلفن همراهم را با تهديد از من گرفت و به سمت موتوري كه چند متر آن طرف‌تر بود رفت و به همراه همدستش فرار كرد.

درحالي‌كه هر روز بر تعداد شاكيان پرونده افزوده مي‌شد، تلاش پزشكان نيز براي نجات جان زن ميانسالي كه در حمله 2جوان زورگير به كما رفته بود ادامه داشت اما درنهايت وي پس از حدود 2‌ماه جدال با مرگ جانش را از دست داد تا اين پرونده رنگ و بويي جنايي بگيرد. سرهنگ محمديان، رئيس پليس آگاهي تهران با بيان اين خبر گفت: در حال حاضر براي 2متهم پرونده قرار بازداشت صادر شده و تحقيقات از آنها ادامه دارد.

گفت‌وگو با يكي از متهمان

يكي از زورگيران خشن جواني است كه به گفته خودش روز حادثه سوار موتور بوده است. گفت‌وگوي همشهري را با او بخوانيد.

  • سابقه داري؟

بله. 3سابقه سرقت دارم، دفعه اول به اتهام زورگيري بازداشت شدم. آن زمان كراك مصرف مي‌كردم، داخل يك خرابه، مردي افغاني را در حال مصرف كراك ديدم و با زور موادش را از او گرفتم. او هم شكايت كرد و دستگير شدم. دومين بار هم به‌خاطر سرقت موتورسيكلت بود. بيش از يكسال به اين اتهام در زندان بودم. يك‌بار هم به‌خاطر سرقت منزل افتادم زندان. من هر كار خلافي انجام دادم به‌خاطر مواد بود. مواد كه مصرف مي‌كني دست به هر كاري مي‌زني.

  • چند سال است كه مواد مصرف مي‌كني؟

5 يا 6 سالي مي‌شود كه مواد مصرف مي‌كنم. فكر كنم 14سالم بود كه براي نخستين‌بار مواد مصرف كردم. مادرم مي‌گفت با دوستان ناباب نگرد. اما گوش من بدهكار نبود و عاقبتش هم شد اعتياد به مواد مخدر.

  • روزي كه از اين خواهر شهيد در بهشت‌زهرا سرقت كرديد، چه اتفاقي افتاد؟

در پارك محلمان بودم كه دوستم را ديدم. تصميم گرفتيم باهم مواد بزنيم. بعد از مصرف مواد مي‌خواستيم سوژه‌اي پيدا كنيم و دست به سرقت بزنيم. در بهشت‌زهرا درحال گشت زدن بوديم تا فردي را پيدا كنيم كه تنها باشد و بتوان از او سرقت كرد. خانمي را ديديم كه كنار قبري نشسته بود و داشت گريه مي‌كرد. به مسعود گفتم برويم؟ او هم قبول كرد. مسعود از موتور پايين پريد. رفت سمت آن زن و خواست كيفش را بردارد كه او كيف را گرفت و مسعود ضربه‌اي با چوب به او زد، اما زن ميانسال مقاومت كرد و مسعود چند ضربه به سر او زد و زن ميانسال روي زمين افتاد. مسعود كيفش را برداشت و فرار كرديم.

  • چوب را از كجا آورديد؟

چوب روي موتورم بود. آن را همراه داشتم كه اگر لازم شد ازش استفاده كنم. گاهي اوقات ممكن بود با بچه‌ها سر مواد درگير شويم و وجود چوب در اين موارد خيلي مورد نياز بود.

  • مي دانيد با ضربه‌هايي كه شما به آن زن زده‌ايد، او فوت كرده است؟

خيلي اشتباه كرديم، خيلي.

  • از اين سرقت چقدر گيرتان آمد؟

در حقيقت هيچي. تنها چيزي كه داخل كيف بود، يك گوشي تلفن همراه، مقدار كمي پول و مدارك شناسايي او بود.

  • در پرونده ات نوشته شده علاوه بر سرقت از آن زن، سرقت‌هاي داخل خودرو هم داشته‌اي. درست است؟

همه‌‌چيز به‌خاطر مواد بود، فقط مواد. وقتي مواد مي‌كشيدم واقعا نمي‌فهميدم چه‌كار مي‌كنم.

 

کد خبر 263950

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha