دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: یافتن گوشی شبیه به آی فون اپل در کشور چین کار دشواری نیست، گوشی‌هایی که تقلبی بوده و نام برند مشهوری را به دنبال ندارند، به استثنای محصول جدید شرکت لنوو که گوشی مشابه آی‌فون ۶ را مخصوص کاربران چینی خود تولید کرده‌است.

موبایل

براساس گزارش اينديپندنت، لنوو بزرگترين توليد‌كننده رايانه در جهان و يكي از بزرگترين فروشندگان موبايل در جهان به شمار مي‌رود. محصول جديد منحصر به چين اين شركت سيسلي نام داشته و شباهت بسياري به آي‌فون 6 دارد.

موبایل

لنوو در طراحي اين گوشي از قاب فلزي با گوشه‌هاي منحني مشابه آي‌فون استفاده كرده‌است، گزينه‌هاي رنگي اين گوشي مشابه آي‌فون است و حتي از تصاوير پس‌زمينه مشابه اين محصول در گوشي جديد خود استفاده كرده‌است.

لنوو با تاييد اين موضوع كه شباهت‌هاي ظاهري ميان اين دو محصول وجود دارد، با اشاره به طولاني بودن دوره‌اي كه براي طراحي چنين محصولي نياز است،‌ كپي كردن طراحي آي‌فون را غيرممكن مي‌داند.

اين گوشي كه با قيمت 200 تا 325 دلارتنها در بازار چين عرضه شده‌است، دو سيم‌كارته بوده و ‌از نمايشگري پنج اينچي، حافظه داخلي 16 گيگابايتي، اتصال NFC و پردازشگر چهار هسته‌اي 1.2 گيگاهرتزي برخوردار است اما سيستم عامل آن اندرويد كيت‌كت است نه iOS 8.

تقليد از محصولات اپل پديده‌اي غيرعادي نيست، اما انجام اين‌كار توسط شركتي مشهور كه تلاش دارد شهرت خود را در ميان رقباي غربي‌اش حفظ كند، چندان خوشايند به نظر نمي‌آيد.

کد خبر 277344

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha