یکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: هنوز چند ماه از عرضه آ‌ی‌فون ۶ و ۶ پلاس نگذشته که وبلاگ‌های فن‌آوری در حال پیش‌بینی قابلیت‌ها و طراحی نسل بعدی آی‌فون هستند.

iphone-apple

به گزارش تلگراف، بسیاری از تحلیل‌گران با توجه به عرضه مدل جدید آی‌فون در سپتامبر هر سال، ماه سپتامبر ۲۰۱۵ (شهریور ۱۳۹۴) را زمان تقریبی عرضه نسل بعدی آی‌فون تخمین زده‌اند.

با توجه به روند جدید معرفی دو مدل بزرگ و کوچک، به احتمال زیاد نسل بعدی آی‌فون نیز در این دو سایز عرضه خواهد شد. علاوه بر این اپل به طور معمول در هر بار معرفی آی‌فون جدید، یک مدل پایه (مثلا ۵ یا ۶) را معرفی می‌کند و در مراسم رونمایی بعدی که یک سال بعد انجام می‌شود مدل پیشرفته آن نسل آی‌فون (مثلا 4s یا 5s) را معرفی می‌کند. پس احتمال می‌رود مدل‌های آینده آی‌فون با نام 6 اس و 6 پلاس اس به بازار عرضه شوند.

گوشی‌های آی‌فون از نسل ۵ به بعد زیاد از نظر دوربین عکس‌ برداری تغییرات زیادی نداشته‌اند. جدیدترین‌های آی‌فون‌های بازار مجهز به دوربین‌های ۸ مگاپیکسلی هستند در حالی که رقبای اندرویدی اپل به طور متداول از دوربین‌های ۱۶ یا ۲۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کنند. یکی از وبلاگ نویس‌های فن‌آوری به نام جان گروبر معتقد است نسل بعدی آی‌فون بزرگترین به روزرسانی دوربین این گوشی را به همراه خواهد داشت. به گفته وی احتمالا تغییرات آی‌فون جدید که شامل دوربین عقب با دو لنز است، آن را در رده دوربین‌های حرفه‌ای DSLR قرار می‌دهد.

شارژ القایی قابلیت دیگری است که احتمال استفاده از آن در ساخت نسل بعدی آی‌فون از همه بیشتر است. این قابلیت در ساعت مچی هوشمند اپل نیز به کار رفته‌است. قابلیت دیگر عرضه آی‌ فون با نمایشگر مجهز به شیشه ضد خش و مقاوم یاقوت است. این شیشه قرار بود در ساخت آی‌فون ۶ پلاس به کار برود ولی به دلیل مشکلات تامین قطعات استفاده از آن به نسل‌های بعدی آی‌فون موکول شد.

احتمال استفاده از یک پردازشگر جدید با نام احتمالی A9 نیز وجود دارد. این پردازشگر با توجه به ۲۰ نانومتری بودن پردازشگرهای فعلی A8 دارای فن‌آوری ساخت ۱۴ نانومتری خواهد بود.

اپل با عرضه آی‌‌فون ۶ با طراحی کاملا متفاوت کمی کاربران را غافلگیر کرده است و حدس زدن طراحی نسل بعدی این محصول کمی دشوار شده‌است. البته این امر وب‌سایت‌های فن‌آوری را از حدس و گمان درباره طراحی ظاهری این گوشی باز نداشته است و بسیاری از وبلاگ نویس‌ها از تخیل خود برای به تصویر کشیدن طراحی آی‌فون 6 اس استفاده کرده‌اند.

کد خبر 279639

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha