یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: ارزش شرکت اپل، ارزشمند‌ترین شرکت جهان که امسال ۱۴۷ میلیارد دلار نیز به ظرفیت بازار آن افزوده شد،‌ برای اولین‌بار به بیش از ارزش کل تمامی شرکت‌های سهامی عام در روسیه رسیده‌است.

براساس گزارش تلگراف، آمار و ارقام جديد بلومبرگ نشان مي‌دهند ارزش شركت اپل بيشتر از ارزش بازار سهام روسيه‌است و جمع سرمايه اين شركت بزرگ آمريكايي براي اولين بار در تاريخ به بيش از مجموع ارزش تمامي شركت‌هاي دولتي و سهامي عام در روسيه رسيده‌است.

اپل به عنوان باارزش‌ترين شركت جهان،‌امسال 147 ميليارد ديگر به ظرفيت بازار خود افزود و ارزش اين شركت تا نوامبر سال جاري به 652 ميليارد دلار رسيد. قيمت سهام اين شركت نيز تا روز جمعه به 114.18 دلار رسيد. شاخص‌هاي سهام روسيه در همين دوران اما با كاهش مواجه شده‌است.

شركت اپل به رهبري تيم‌كوك، طي ماه‌هاي گذشته و پس از عرضه جديد‌ترين نسخه از محصولاتش آي‌فون 6 و آي‌فون 6 پلاس، موفقيت‌هايي پي‌در‌پي به دست آورده‌است.

كوك ماه گذشته اعلام كرد ميزان تقاضا براي آي‌فون جديد خارق‌العاده بوده‌است. وي همچنين اعلام كرد ميزان درآمد اين شركت افزايشي 12درصدي داشته و به 42.1 ميليارد دلار رسيده و سود شركت نيز با افزايشي 13 درصدي به 8.47 ميليارد دلار رسيده‌است. اولين ساعت هوشمند اين شركت نيز در اوايل سال آينده ميلادي عرضه خواهد شد.

در اين ميان روسيه با كاهش ارزش روبل و تحريم‌هاي شديدي كه به واسطه درگيري‌هاي اوكراين متحمل شده، دست‌و‌پنجه نرم مي‌كند. بانك مركزي اين كشور رشد پيش‌بيني شده تا سال آينده را به صفر رساند و نسبت به وقوع وضعيت نزديك به ركود اقتصادي تا پايان اين دهه هشدار داد و اعلام كرد ميزان خروج سرمايه از كشور در سال جاري به 128 ميليارد دلار خواهد‌رسيد.

به گفته واديم بيت-آوراگيم از مديران سازمان مديريت سرمايه در مسكو، اپل همكاري نزديكي با سهامدارن دارد تا ميزان سودش را افزايش دهد و در عين حال در كشوري قرار گرفته كه اموالش توسط قانون پشتيباني مي شوند. اين پشتيباني قانوني در روسيه چندان قوي نيست و در عين حال اگر كشوري با همسايه‌اش درگير جنگ شود، قانع كردن سهامداران براي سرمايه‌گذاري در آن منطقه بسيار دشوار خواهد بود.

کد خبر 278025

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha