یکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: تبلت‌هایی که به اسمارت‌فون تبدیل می‌شوند و اسمارت‌فون‌هایی که می‌توان مانند کیف‌پول آنها را تازد، بیش از پیش به واقعیت‌ نزدیک می شوند و یک شرکت ژاپنی برای اثبات این موضوع محصولی جدید را رونمایی کرده‌است.

نمایشگر

براساس گزارش فاكس‌نيوز، شركت ژاپني SEL به‌تازگي نمايشگري را رونمايي كرده‌است كه مي‌توان آن را سه‌لا تا زد. تصور ايجاد تحولي عظيم در بازار الكترونيك‌ها توسط اين تكنولوژي چندان دشوار نيست. با كمك چنين تكنولوژي محصولات الكترونيكي به راحتي مي‌توانند تغيير شكل دهند، به شكل يك تبلت باز شده و يا به اندازه يك اسمارت‌فون تا شوند.

اين تكنولوژي نسبت به نمايشگرهاي منحني كه امروز در محصولات شركت‌هايي مانند سامسونگ و LG ديده مي‌شوند، پيشرفتي بزرگ به حساب مي‌آيد.

نمایشگر

به گفته پاول سمنزا تحليل‌گر شركت NPD Display Search استفاده از نمايشگرهاي قابل انعطاف در گوشي‌هاي موبايل و ساعت‌ها رو به افزايش است. اما تمامي اين نمايشگرها ثابتند، يعني به عنوان نمايشگري منحني شناخته مي‌شوند نه قابل انعطاف.

اين درحالي است كه تكنولوژي ارائه شده توسط شركت SEL را مي‌توان در الكترونيك‌هايي استفاده كرد كه شكل آنها ثابت نيست. به گفته نوريهيكو سئو مدير شركت SEL، اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌هاي تاشدني از بهترين موارد كاربرد اين تكنولوژي به شمار مي‌روند.

اين شركت در ويديويي نمايشگر جديد OLED خود را نمايش مي‌دهد كه به صورت مسطح روي ميز قرار گرفته‌است. سپس فردي با سه بار تا زدن اين نمايشگر آن را به يك اسمارت‌فون تبديل مي‌كند. به گفته سئو، شركت مايكروسافت يكي از مشتريان احتمالي اين تكنولوژي خواهد‌بود.

اگرچه شركت‌هايي مانند سامسونگ سال‌ها است كه درباره تكنولوژي قابل انعطاف اظهار‌نظر كرده و خود را پيشگام جلوه مي‌دهند، تحليل‌گران معتقدند تا چند سال ديگر خبري از اين محصولات قابل انعطاف يا تا شدني در بازار الكترونيك‌ها نخواهد‌بود.

کد خبر 277227

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha