همشهری آنلاین: با پیروزی جمهوریخواهان در انتخابات میان دوره ای ایالات متحده آمریکا،سناتور مک کانل سناتور از کنتاکی که رهبر اکثریت مجلس سنا را برعهده خواهد داشت، نتایج انتخابات میان دوره ای را مقدمه ای برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری توصیف کرد و با اشاره به شعار تغییر باراک اوباما گفت: «امشب مردم نشان دادند که می توانیم یک تغییر واقعی در واشنگتن به وجود آوریم."

به گزارش يورونيوز وي افزود:"یک تغییر واقعی، همان چیزی است که من سعی در انجامش دارم. دوستان، امروز ورق برگشته و من آینده ای درخشان را در پیش رو می بینیم. آمریکایی ها دیده اند که عملکرد رهبران امروز واشنگتن، ما را در داخل و خارج از کشور ضعیف تر کرده است. مردم از این وضعیت خسته اند.»

حزب جمهوریخواه توانست با شکست دادن دموکرات ها در ایالت های آرکانزاس، کلرادو، آیوا، مونتانا، کارولینای شمالی، داکوتای جنوبی و ویرجینای غربی، اکثریت مجلس سنا را به دست بگیرد.

در ایالت آیووا، جونی ارنست، از کهنه سربازان جنگ عراق، توانست با شکست بروس بریلی از حزب دموکرات، به مجلس سنا راه یابد.

در ایالت آرکانزاس، راهیابی تام کاتن ۳۷ ساله به مجلس سنا شگفتی ساز شد. مارک پرایر سناتور این منطقه از حزب دموکرات، از حمایت مستقیم بیل کلینتون، رئیس جمهوری پیشین آمریکا و فرماندارِ اسبق این ایالت برخوردار بود.

در ایالت کلرادو، اکثریت شهروندان به تلاش های مارک اودال، سناتور دموکرات برای قانونی کردن کشت و مصرف ماده مخدر کانابیس یا شاهدانه روی خوش نشان ندادند و کُری گاردنر از حزب جمهوریخواه را به سنا فرستادند.

واکنش دمکراتها به نتایج انتخابات میاندوره ای آمریکا

نتایج انتخاباتی میاندوره ای آمریکا و تسلط جمهوریخواهان بر سنا، واکنش نامزدهای حزب دمکرات را به همراه داشت.

آلیسون لاندرگان گرایمز، نامزد دمکراتها در ایالات کنتاکی که در رقابت با میچ مک کانل جمهوریخواه حرفی برای گفتن نداشت، ساعتی بعد از قبول شکست خود و در دفاع از افزایش دستمزدها، گفت: «با اینکه امشب نتیجه مورد نظر ما حاصل نشد ولی مبارزه ارزشش را داشت. من به مبارزه برای دفاع از رفاه عامه در کنتاکی هر روز و هر لحظه ادامه می دهم.»

مارک اودال، نامزد دمکراتها در ایالت کلرادو هم در برابر کوری گاردنر، جمهوریخواه تسلیم شد. او در واکنش به شکست خود گفت: «از زمانیکه افتخار خدمت به مردم کلرادو را پیدا کرده ام، همیشه احساس می کردم که قدمی رو به جلو برداشته ام و احساس امشبم هم از این قاعده مستثنی نیست.»

اما کی هیگان، نامزد دمکراتها در ایالت کارولینای شمالی که از پس تام تیلیس جمهوریخواه برنیامد، ترجیح داد از زحمات کارکنان دفتر خود سپاسگزاری کند. او گفت: «در این مدت نه تنها شما همواره حامی من بودید که از خانواده های کارگران در سراسر کارولینای شمالی هم حمایت کردید. اینها خانواده هایی هستند که در طول شش سال حضورم در سنا نماینده آنها بودم و خانواده هایی هستند که هنوز هم به صدایی در سنا احتیاج دارند.»

بدین ترتیب باراک اوباما، رییس جمهوری دمکرات آمریکا که طبق آخرین نظر سنجی ها به میزان زیادی محبوبیت خود را هم از دست داده، اکنون باید در دو سال باقی مانده از دوره دوم ریاست جمهوری خود، با فشار مضاعف جمهوریخواهان در کنگره هم کنار بیاید.

کد خبر 276917

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha