جمعه ۲ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۲
۰ نفر

نمایندگانی از سازمان ملل هفته‌گذشته را در شهر دیترویت در ایالت میشیگان گذراندند تا درباره گزارش‌هایی تحقیق کنند که از وضعیت نقض حقوق بشر مردم این شهر به‌دلیل قطع آب منتشر شده‌است.

اعتراض

ماجرا از آنجا آغاز شد كه مقامات محلي اين شهر آب شهرونداني را كه قبض خود را نپرداخته‌بودند قطع كرده‌اند. اين موضوع با اعتراض مردم روبه‌رو شده و برخي گروه‌هاي حقوق بشري در ايالت ميشيگان و شهر ديترويت از سازمان ملل خواسته‌اند تا در اين ماجرا وارد عمل شده و درباره نقض حقوق بشر در اين شهر تحقيق كند. اين گروه‌هاي مدني، بهره‌مندي از آب را يكي از اصلي‌ترين حقوق بشري خوانده‌اند و هرگونه تلاش براي محروم كردن شهروندان از اين حق را محكوم كرده‌اند. دولت محلي و ايالتي اما مي‌گويد كه به‌دليل نپرداختن قبض آب، چاره‌اي جز قطع آب اين مشتركان نداشته‌است.

بحران خشكسالي در برخي ايالت‌هاي آمريكا در ماه‌هاي اخير جدي شده و مثلا در كاليفرنيا به يك معضل تبديل شده‌است. زمين‌هاي كشاورزي و برخي رودهاي اين ايالت رو به خشكي رفته و دولت براي مقابله با اين بحران، جرايم سنگين و برخي محدوديت‌هاي جدي براي مصرف‌كنندگان قرار داده‌است. اين مسئله در ايالت‌هاي ديگر آمريكا هم ديده مي‌شود. شهر ديترويت در ايالت ميشيگان اكنون مدت‌هاست كه به صحنه كشمكش شهروندان و مقامات دولتي بر سر موضوع آب تبديل شده‌است.

نمايندگان سازمان ملل ديروز در سالن شوراي شهر ديترويت با شهروندان اين شهر ديدار كردند و اعتراض‌‌هاي آنها را از مقامات دولتي شنيدند. آنها قرار است اين هفته گزارش خود را درباره نقض حقوق بشر در ديترويت به‌دليل چالش قطع آب منتشر كنند. اما قبل از انتشار اين گزارش، اين نمايندگان در گفت‌وگويي با روزنامه واشنگتن‌پست، دولت آمريكا را به نقض حقوق بشر شهروندان از طريق قطع آب متهم كردند.

به‌گفته آنها، دولت بايد ميان آنها كه عمدا هزينه قبض آب را نمي‌پردازند و آنها كه توانايي مالي و اقتصادي پرداخت آن را ندارند تمايز قائل شده و درست تصميم بگيرد. به‌گفته نمايندگان سازمان ملل، نبايد آب مصرف‌كنندگاني كه توانايي پرداخت هزينه قبض آب را ندارند قطع شود. به‌گفته نمايندگان سازمان ملل، ديترويت تنها شهر در آمريكا نيست كه با اين معضل روبه‌رو شده و از سازمان ملل درخواست كمك كرده بلكه شهرهاي ديگري در اين كشور خواستار ميانجيگري و رسيدگي سازمان ملل درباره چالش آب و قطع آن توسط دولت شده‌اند.

کد خبر 275777

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha