شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: کمیسیون جدید اتحادیه اروپا از روز شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ ( اول نوامبر ۲۰۱۴) به ریاست ژان کلود یونکر در حالی اغاز به کار کرد که با مشکلات فراوانی از جمله نرخ بیکاری فراوان در بسیاری از کشورهای عضو روبروست.

 کمیسیون جدید اروپا آغاز به کار کرد

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از بروکسل، علاوه بر نرخ بیکاری بالا، بحران اوکراین که هر روز ابعاد تازه تری می یابد، مذاکرات دشوار

اتحادیه اروپا  با آمریکا بر سر دست یافتن به توافق تجاری فراآتلانتیک با آمریکا همچنین احتمال خروج انگلیس از این اتحادیه دردسرهای کمیسیون جدید اتحادیه اروپاست.

یونکر در بیانیه ای اعلام کرد: اکنون زمان آن فرا رسیده که آستین ها را بالا بزنیم و تلاش کنیم، چالش های پیش روی ما در اتحادیه اروپا باید هرچه سریع تر برطرف شود.

نخستین سنجش از میزان قدرت و جدیت کمیسیون اروپا در حل مشکلات اتحادیه اروپا فردا نمایان می شود که جدایی طلبان طرفدار روسیه قصد دارند انتخابات برای تعیین اعضای پارلمان را برگزار کنند. اتحادیه اروپا اعلام کرده نتیجه این انتخابات را به رسمیت نمی شناسد و برگزاری آن را سبب تضعیف تلاش های شکننده برای برگزاری صلح دانسته است.

یونکر جانشین خوزه مانوئل باروسو رییس پیشین کمیسیون اروپا شد که از 10 سال قبل این مقام را برعهده داشت و در دوره او اتحادیه اروپا از 15 کشور به 28 کشور افزایش یافت.

وضعیت نامناسب اقتصاد اتحادیه اروپا شامل نرخ رشد ناچیز و کاهش اشتغالزایی باعث ظهور و قدرت گیری احزاب اروپا ستیز در انتخابات ماه مه (خرداد) پارلمان اروپا همچنین در عرصه داخلی بسیاری از کشورها از جمله انگلیس، آلمان و فرانسه شده است.

یونکر پیشتر اعلام کرده بود در اولین مرحله قصد دارد برنامه سرمایه گذاری 300 میلیون یورویی را تا پایان سال جاری میلادی برای کاهش نرخ بیکاری و افزایش سرمایه گذاری تدوین کرده و ارایه دهد.

کد خبر 276586

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha