همشهری آنلاین: فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس گفته است در صورت انجام نشدن تغییرات در سیستم مهاجرتی اتحادیه اروپا، کشورش آماده خروج از این اتحادیه است.

 فیلیپ هاموند: انگلیس آماده خروج از اتحادیه اروپا است

به گزارش ایرنا، وی در گفت وگویی که روز شنبه در روزنامه دیلی تلگراف به چاپ رسید، هشدار داده است: ما در مرحله شروع مذاکرات دراین مورد هستیم و شما هرگز وارد مذاکره ای نمی شوید مگر آینکه آماده ترک میز گفت وگوها باشید.

هاموند افزود: ما دراین خصوص آماده هستیم که در صورت نرسیدن به نتیجه در مذاکرات، به طرف برگزاری همه پرسی (درباره خروج از اتحادیه ) برویم.

هاموند که در ماه جولای گذشته جانشین ویلیام هیگ شده است، تصریح کرد که وی دراین صورت به ترک اتحادیه اروپا رای خواهد داد اگر انگلیس نتواند به اصلاحات مورد نظرش درباره مهاجرت دست یابد.

وزیر خارجه انگلیس دراین گفت وگو با اشاره به آنچه آن را 'موج عظیم مهاجرت ها' به کشورش در طول دهه گذشته خواند،افزود: این شمار مهاجرین می تواند به 'فشار مضاعف بر سیستم رفاهی و خدماتی' انگلیس منجر شود.

هاموند گفت: اگر انگلیس همچنان به عضویت در اتحادیه اروپا ادامه دهد، قادر به کنترل کامل مرزهایش نخواهد بود.

جان میجر نخست وزیر محافظه کار پیشین انگلیس نیز به تازگی با اشاره به مخالفت های موجود با مساله مهاجرت در بین انگلیسی ها، هشدار داد که با توجه وضعیت کنونی احتمال خروج کشورش از اتحادیه اروپا 50 - 50 است.

میجر روز پنجشنبه در نشستی با حضور سیاستمداران آلمانی در برلین گفت که انگلیس جزیره کوچکی است که قابلیت جذب شمار زیادی از مهاجران ندارد و امکان ادامه این مساله به لحاظ سیاسی و فیزیکی بدون یک ناآرامی عظیم عمومی ممکن نیست.

دیوید کامرون نخست وزیر و رهبر حزب محافظه کار انگلیس گفته است در صورت پیروزی حزبش در انتخابات عمومی این کشور در ماه مه سال آینده میلادی، در سال 2017 میلادی برای ماندن کشورش در اتحادیه اروپا ، یک همه پرسی برگزار می کند.

وی که گفته می شود برای کنترل روند مهاجرت نیروی کار اروپایی به انگلیس تحت فشار قرار گرفته است، قصد دارد پیش از آن که ادامه عضویت کشورش در اتحادیه اروپا به همه پرسی گذاشته شود، بر سر شرایط ادامه این عضویت مذاکره کند.

نخست وزیر انگلیس ، آزادی رفت وآمد نیروهای کار در اتحادیه اروپا را 'مهمترین موضوع' در مذاکراتش با اتحادیه اروپا ، بیان کرده است.

کد خبر 277929

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha