دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: انتقاد شدید وزرای ارشد احزاب محافظه کار و لیبرال دموکرات دولت ائتلافی انگلیس از یکدیگر گمانه زنی‌ها را در مورد تعمیق شکاف در این دولت افزایش داده است.

 تعمیق شکاف در دولت ائتلافی انگلیس

به گزارش ايرنا، به نوشته روزنامه انگلیسی گاردین و پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری بی بی سی، در حالیکه دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس روز گذشته گفت لیبرال دموکرات ها نمی توانند موضوعات کسری بودجه و هزینه ها را بررسی و به خوبی تحلیل کنند؛ 'دنی الکساندر' دبیر ارشد وزارت خزانه داری انگلیس از حزب لیبرال دموکرات گفت: محافظه کاران در موقعیت دشوار قبل از انتخابات سال آینده قرار گرفته اند.

وی افزود که به نظر می رسد پیوندی که ائتلاف را به هم مرتبط می کرد به سرعت از بین رفته است.

بن رایت خبرنگار انگلیسی معتقد است اختلافات جدیدی در ائتلاف ظاهر شده است. در حالیکه کمتر از پنج ماه به برگزاری انتخابات سراسری در انگلیس باقی است، دو حزب اکنون برای نشان دادن اختلافات خود به رای دهندگان به سختی تلاش می کنند.

بر پایه این گزارش ها کامرون در نامه ای به نمایندگان محافظه کار در پارلمان انگلیس میزان تاثیرگذاری لیبرال دموکرات ها را در نوشتن بیانیه پاییز (گزارشی در مورد پیش بینی وضعیت اقتصادی سال آینده) که هفته گذشته ارائه شد ناچیز دانست و یادآور شد محافظه کاران بیشتر تدابیر را تدوین کرده اند.

نخست وزیر انگلیس در این نامه همچنین یادآور شده بود لیبرال دموکرات ها بعد از انتخابات سراسری سال آینده احتمالا به دولت ضعیف حزب کارگر خواهند پیوست که وی باور دارد، امیدها، رویاها و زندگی میلیون ها انگلیسی را در معرض خطر قرار می دهد.

در همین حال الکساندر در یادداشتی در روزنامه انگلیسی تلگراف وضعیت محافظه کاران را در حال سقوط توصیف کرد و افزود مجموعه ای از وعده های مالیاتی پوچ، طرح های سخت گیرانه کاهش هزینه ها و اما این وضعیت از نظر اقتصادی درست نیست.

الکساندر همچنین محافظه کاران را به اعمال فشارهای بیشتر و غیرضرور بر مردم انگلیس متهم کرد زیرا می خواهند از نظر اقتصادی بیشتر مردم را تحت فشار بگذارند.

وی هفته گذشته بیانیه پاییز را به همراه 'جرج آزبورن' وزیر دارایی انگلیس امضا کرد و هر دو حزب در برابر مردم وعده دادند که کسری بودجه و هزینه ها تا سال 2018 متوازن کنند. نامه کامرون بعد از آن نوشته و ارسال شده است که آزبورن مدعی شد اگر لیبرال دموکرات ها بخواهند به تنهایی کشور را اداره کنند وضعیت اقتصادی را به هرج و مرج می کشانند.

نیک کلگ معاون نخست وزیر و رهبر لیبرال دموکرات ها نیز محافظه کاران را به خیانت به رای دهندگان به دلیل محقق نکردن وعده های انتخابات متهم کرد.

کد خبر 280495

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha