سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: پایگاه خبری جی بی سی نیوز اردن روز سه شنبه گزارش داد که اتحادیه اروپا قصد دارد سفیران خود را از فلسطین اشغالی خارج کند.

اتحادیه اروپا سفرای خود را از تل آویو خارج می کند

به گزارش ايرنا، منابع جی بی سی نیوز گفتند: گفت و گو بین اعضای اتحادیه اروپا در باره طرح یادشده ادامه دارد و این پیشنهاد در واکنش به افزایش شهرک سازی در مناطق حساس و در شهرک های کرانه غربی و شرق قدس مطرح شده است.

این پیشنهاد شامل بازگشت سفیران اتحادیه اروپا از تل آویو و تحریم شهرک نشینان است.

این منابع یادآور شدند: کریستین برگر رییس بخش خاورمیانه در بخش سیاست های خارجی اتحادیه اروپا که این پیشنهاد را تدوین کرده گفت که این پیشنهاد در واکنش به فعالیت های رژیم صهیونیستی و ساخت و ساز در مناطق 'ای 1' و الطائره و جبل ابوغنیم است و تل آویو تهدید کرده راه حل تشکیل دو کشور را به راه حلی محال تبدیل می کند .

بر اساس این گزارش، 'فدریکا موگرینی' رییس جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا چندی پیش در غزه خواستار تاسیس کشور فلسطین به مرکزیت بیت المقدس شد.

موگرینی که پیشتر وزیر امور خارجه ایتالیا بوده و به تازگی جایگزین 'کاترین اشتون' مسوول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا شده است، افزود: ما نمی توانیم بنشینیم و صبر کنیم زیرا 40 سال دیگر طول خواهد کشید،. ما باید اکنون دست به اقدام بزنیم.

به گفته وی، فلسطینیان خواستار تشکیل کشوری در غزه و کرانه باختری اشغال شده توسط رژیم صهیونیستی به پایتختی شرق بیت المقدس هستند.

سوئد در ماه گذشته میلادی (اکتبر) به عنوان نخستین کشور عضو اتحادیه اروپا در غرب این قاره به طور رسمی کشور فلسطینی را به رسمیت شناخت.

کد خبر 278346

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha