اینطور که رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران خبر داد قرار است برای افزایش سطح ایمنی مسافران در برخی از ایستگاه‌های مترو درهای جداکننده محدوده سکو از قطار نصب شود.

به گفته احمد دنيامالي، براي تأمين اين نوع درها محدوديت بودجه وجود ندارد ولي براي چگونگي اجراي صحيح آن بايد فعاليت‌هاي مطالعاتي لازم پايان بپذيرد. وي اعلام كرد شهرداري در حال تكميل اين طرح است و تلاش مي‌شود تا پايان امسال اين طرح تكميل و اجرايي شود.

وي اعلام كرد كه مديران حوزه حمل‌ونقل معتقدند در بسياري از كشورها چنين ويژگي وجود ندارد اما در بسياري از كشورها نيز ايستگاه‌هاي مترو داراي چنين تجهيزاتي هستند. اين عضو شوراي شهر تهران افزود: چنين تجهيزاتي مي‌تواند ايمني مسافران را به‌خصوص در ايستگاه‌هاي شلوغ افزايش دهد و مانع وقوع حوادثي همچون خودكشي در مترو شود.

گفتني است اين درها به‌صورت ثابت روي لبه سكو قرار مي‌گيرند كه در زمان رسيدن قطار و براساس برنامه زمانبندي شده براي خروج و ورود مسافر باز و بسته مي‌شوند. دنيامالي البته عنوان كرد كه به‌طور كلي نظر اعضاي شوراي شهر درخصوص اين پيشنهاد كميسيون عمران و حمل‌ونقل مثبت است اما مخالفت‌هايي هم وجود دارد و با وجود اين، كميسيون تحت نظر وي همواره بر استفاده از اين سيستم در خطوط در حال بهره‌برداري و ساخت تأكيد دارد.

اينگونه كه گزارش شده مخالفان استفاده از اين درها عقيده دارند ميزان حوادثي كه اتفاق افتاده به نسبت كل جابه‌جايي مسافر قابل اغماض است و لزومي براي تهيه چنين سيستمي وجود ندارد. اين در حالي است كه موافقان طرح بر اين نظرند كه چنين سيستمي نه‌تنها منجر به افزايش ايمني مسافران مي‌شود بلكه حساسيت بيشتر در زمانبندي حركت واگن‌ها را نيز در پي دارد. با توجه به حساسيتي كه ميان اعضاي كميسيون عمران و حمل ونقل درباره اجراي اين طرح وجود داشته در تدوين برنامه 5ساله شهرداري و نيز بررسي و تصويب بودجه سال 93مقرر شده اجراي اين سيستم با 10ايستگاه آغاز شود و در طول برنامه 5ساله تمامي ايستگاه‌هاي باقيمانده با درنظرگرفتن اولويت مسافر، به اين سيستم مجهز شوند.

 

کد خبر 275062

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha