مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۲:۲۸
۰ نفر

با تکمیل خط ۷ مترو به طول ۲۷ کیلومتر و ۲۵ ایستگاه تا پایان سال آینده و بهره‌برداری از آن، جنوب شرقی پایتخت به شمال غربی آن متصل می‌شود.

اين خبر را عباس اسكندري، مجري خط7 متروي تهران داد.فاز نخست اين پروژه حدفاصل ميدان محمديه تا بزرگراه چمران و خيابان گيشا به طول 12كيلومتر و 10ايستگاه (نيمه مركزي خط) در بخش تونل 100درصد پيشرفت فيزيكي داشته است و تلاش مي‌شود هرچه سريع‌تر اين بخش تكميل و آماده بهره‌برداري شود.

خط7 متروي تهران از جنوب شرقي تهران از محدوده ورزشگاه تختي آغاز مي‌‌شود و با عبور از بزرگراه امام علي، خيابان شهيد محلاتي، ميدان قيام، خيابان مولوي و ميدان هلال احمر به سمت شمال ادامه مسير مي‌دهد و به گيشا، برج ميلاد، ميدان صنعت و ميدان كتاب مي‌رسد.

سپس به سمت غرب و بزرگراه يادگار امام ادامه مي‌يابد. حفر تونل‌هاي اين خط توسط 2دستگاه حفار اتوماتيك در حال انجام است كه هر دو از بزرگراه نواب تقاطع خيابان بريانك وارد زمين شدند كه يكي به سمت شمال و ديگري به سمت جنوب در حال حفر تونل‌هاي اين خط هستند. در تمام مسير خط7، تاكنون پيشرفت فيزيكي ساخت تونل‌ها 55درصد و پيشرفت فيزيكي ساخت ايستگاه‌‌ها 25درصد بوده كه در مجموع مي‌توان گفت اين پروژه تاكنون حدود 35درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.

از طرفي، خط7 عميق‌ترين خط متروي تهران است كه با خطوط يك، 2، 3، 4 و 6 تقاطع دارد. اين خط، نخستين خط متروي تهران است كه به‌طور كامل توسط دستگاه حفار اتوماتيك ساخته مي‌شود و براساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده اين خط تا اسفند سال آينده به‌طور كامل آماده بهره‌برداري مي‌شود.

کد خبر 276148

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha