همشهری آنلاین: عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران با اشاره به جزییات جلسه روز یکشنبه شورای شهر تهران گفت: در جلسه امروز نحوه واگذاری زمین فرمانیه با حضور شهردار تهران بررسی شد.

 فرماندهان نیروی انتظامی تهران و کودکان مدرسه آصف  مهمان صحن علنی شورای شهر بودند

به گزارش مهر ،بررسی نحوه انتقال زمین فرمانیه که ماههاست از سوی برخی اعضای شورا دنبال مي‌شود در جلسه غیرعلنی شورای شهر تهران بررسی شد.

در ابتدای این جلسه برخی اعضای اصلاح طلب شورا با پاسخگویی شهردار درباره این زمین مخالفت کردند، که امانی نماینده شهردار تهران در شورا گفت این موضوع ملی شده است. اجازه دهید آقای قالیباف نیز توضیح دهد. چمران نیز در تایید سخنان وی گفت: اجازه دهید شهردار پاسخ دهد اگر نمی‌خواستید شهردار پاسخ دهد نباید سوال می‌پرسیدید.

اقبال شاکری درباره  دلیل مخالفت برخی اعضا درباره پاسخگویی شهردار گفت: یکی دو عضو شورا اعلام کردند هنوز اسنادی را که ارسال شده است ندیده اند و قصد ندارند این موضوع به صورت سوال مطرح شود. تنها می‌خواهند به عنوان تذکر باقی بماند و نیاز است ابتدا اسناد را بررسی کنند.

وی درباره نقش شرکت جهان در این واگذاری گفت: این شرکت خرید دین کرده است و به عنوان کارگزار واسطه تهاتر شده است، کارگزار تملک نمی‌کند و تنها آن را به اشخاص حقوقی واگذار می‌کند.

شاکری اضافه کرد: برخی اعضا نسبت به تعیین قیمت زمین ایراداتی داشتند که قرار شد اسناد جدیدی را که شهرداری ارسال کرده است بررسی کنند.

شهردار تهران نیز در این جلسه گفت: این موضوع یک بحث ماهیتی دارد و یک بحث شکلی من به عنوان شهردار حق دارم چند نکته را بگویم این بحث در شورای سوم نیز مطرح شد اما موضوع بسته شد و حق قانونی دوستان است که این موضوع را دنبال کنند. چرا در رسانه ملی می گویید شهردار جوابگوی ما نیست. افکار عمومی فکر می کنند من شهردار سرکشی هستم.

قالیباف ادامه داد: اگر سندی پیدا کردید که به بیت المال ظلم شده من شخصا پاسخگو هستم. در مباحث شکلی محتوای موضوع را زیر سوال نبرید اما هرجور تصمیم بگیرید من در خدمت هستم.

در ادامه یکی از اعضای شورا با بیان این که ما دوست داریم اسناد واگذاری این زمین را ببینیم گفت: اما تمایل نداریم پشت تریبون مطرح شود. سه اشکال عمده این کار داشت. عدم ثبت قانون معاملات.همچنین این زمین باید به صورت مزایده واگذار می شد. شرکت جهان این زمین را تملک کرده است اما سند به نام فرد دیگری خورده که من اسمش را نمی برم. مطمئنا اگر این زمین به مزایده گذاشته می شد با قیمت بالاتری فروخته می شد. این زمین 9 قطعه بوده است. چرا یکی از قطعات قبلا متری 15 میلیون فروخته شده الان 8 میلیون؟ شورا اختیار 131 میلیارد معامله را به شهرداری نداده بود. از نظر قانون شهرسازی اینجا کاربری خدماتی داشته نه تجاری.این زمین دست فرد حقیقی است نه شهرداری.

قالیباف در ادامه با بیان اینکه شهرداری در دوره گذشته 20 تا 30 کارگزار داشته گفت: ما کارگزاران را به یکی دو محدود کردیم که جلوی فساد را بگیریم. شرکت جهان کارگزار است و با ما خرید دین می کند نه معامله. خرید دین کردن بابت بخشی از طلبکاری هایش است.

وی ادامه داد: کارگزاری ها پیش از این تا 40 درصد سرانه می گرفتند امروز به زیر 3 درصد رسیده است. این زمین خرید دین بوده و قطعات تجمیع شده است. ما پروانه را تهاتر کرده ایم و زمین بدون کاربری را 8 میلیون فروختیم و قیمت کارشناسی شده بوده است.

کد خبر 275225

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha