همشهری آنلاین: اعتراض به عدم رسیدگی به تغییر کمیسیون های شورا، در دستور قرار نگرفتن برخی از برنامه های شورا، بررسی موضوع ساخت و ساز در بوستان مادر، پیشنهاد برگزاری جلسات عصر شورا و درخواست ارائه گزارش درباره برنامه پنج ساله شهرداری از محورهای تذکر اعضای شورای شهر در جلسه علنی روز سه‌شنبه بود.

شورای شهر

به گزارش مهر، محمد حقانی، رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران در جلسه علني شورا با اشاره به تذکری که اواخر فروردین ماه در خصوص بوستان مادر داده بود، گفت: شهرداری پروژه های موفق زیادی دارد و در بسیاری از مسائل مدیریت خوبی داشته است، اما این دلیل نمی‌شود که ما پیگیر مطالباتمان در خصوص ساخت و سازهایی که مخالف با ضوابط و قوانین جامع و تفصیلی است، کوتاه بیاییم.

وی با تاکید بر اینکه نمی‌خواهم به دلیل ساخت و سازهای غیرمجازی که در این بوستان انجام می‌شود، از شهردار سوال کنم، گفت: کمیسیون اصل 90 به این موضوع ورود پیدا کرده و درخواست توقف پروژه را دارد دو بار نیز این موضوع در شورای عالی شهرسازی مطرح شده و درخواست توقف را دادند. همچنین رئیس جمهور و وزیر کشور نیز به این موضوع ورود پیدا کرده، اما این عملیات متوقف نشده است.

حقانی تذکر داد: این تغییر کاربری در کمیسیون ماده پنج هیچ صورت جلسه ای ندارد و اگر هم داشته باشد به دلیل مخالفت شورای فرادست خلاف قانون است، در حال حاضر قوه قضائیه از شورای شهر اعلام نظر کرده و من درخواست می‌کنم قبل از پاسخ به این موضوع سه کمیسیون حقوقی، سلامت و معماری و شهرسازی در خصوص پاسخ به نامه قوه قضائیه بررسی کرده و نتیجه بررسی این کمیسیون‌ها به قوه قضائیه ارسال شود.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران اضافه کرد: در حالی که مجلس به دنبال کوتاه کردن اختیارات شورا است، حداقل خودمان شأنیت شورا را حفظ کنیم.

دنیامالی: جلسات شورا را عصرها برگزار کنیم

احمد دنیامالی، رئیس کمیسیون عمران نیز با بیان اینکه زمان برای طرح بحث های اساسی در صحن شورا محدود است، درخواست کرد جلسات در صبح و بعدازظهر برگزار شوند.

وی اضافه کرد: به این موضوع واقفم که بیشتر بررسی‌ها باید در کمیسیون ها انجام شود، اما اصالت با صحن شورا است.

دنیامالی درخواست کرد که اگر قرار است تشویق و یا نطق پیش از دستوری قرائت شود، در جلسات بعد از ظهرها مورد بررسی قرار بگیرد.

چمران در پاسخ به رئیس کمیسیون عمران گفت: اگر اعضا سر وقت به جلسات بیایند و جلسات از ساعت 9 برگزار شود، زمان بیشتری خواهیم داشت.

کمیسیون‌ها گزارش عملکرد خود در خصوص برنامه پنج ساله دوم را ارائه کنند

در ادامه این جلسه، علیرضا دبیر با استقبال از پیشنهاد دنیامالی گفت: اگر دستور جلسات در کمیسیون ها به خوبی بررسی شود، در صحن بیش از 15 دقیقه زمان نخواهد برد، به طور مثال طرح مشترکی در خصوص کارکنان بهشت زهرا توسط کمیسیون ما و سلامت انجام شد که گمان نکنم حرف آن در صحن شورا زمان زیادی ببرد.

وی ادامه داد: از رؤسای کمیسیون ها و رؤسای کمیته ها درخواست می کنم جلسات برنامه پنج ساله دوم را با جدیت بیشتری پیگیری کرده و گزارشات خود را به ما ارائه کنند. تاکنون حتی یک گزارش در این زمینه به ما نرسیده است.

دبیر افزود: گزارش عملکرد 6 ماهه شورا و شهرداری آماده طرح در صحن است و جلسات شورای عالی پایش نیز بعد از رأی‌گیری در خصوص رؤسای کمیسیون برگزار می شود.

پیگیری پرونده بوستان مادر در جلسه علنی

پرویز سروری، رئیس کمیسیون نظارت شورا نیز با بیان اینکه برای آنکه موضوع بوستان مادر بیش از این کش پیدا نکند، در یک جلسه کامل به صورت علنی مطرح شود، گفت: باید ابهامات این پرونده روشن شود.

چمران در پاسخ به رئیس کمیسیون نظارت شورا افزود: موضوع زمین فرمانیه و بوستان مادر در روز یکشنبه با حضور شهردار به تهران بررسی خواهد شد.

نقص فنی مترو پیگیری شود/ انتقاد از عدم مدیریت بحران در ایستگاه‌های مترو

اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران شورا نیز با بیان اینکه مشکلات توقف واگن های قطار استفاده‌کننده از این وسیله حمل و نقل عمومی را نگران کرده است، گفت: عدم اطلاع رسانی در زمان بروز بحران سبب وحشت بیشتر مسافران نیز شده بود، به طور مثال در حادثه روز گذشته در خط کهریزک مسافران در واگن های تاریک در داخل تونل 10 دقیقه بدون آنکه کسی برای آنها موضوع را توضیح دهد، گرفتار شده بودند که سبب وحشت مردم شده بود که مدیریت مترو باید به این موضوع رسیدگی کند.

کد خبر 274775

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha