همشهر‌آنلاین: مرکز فوریت‌های پزشکی (اورژانس) تهران به صورت رایگان، احیای قلبی و بی‌حرکت‌سازی مصدومین حوادث را در نخستین جشنواره شهر آماده به شهروندان تهرانی آموزش می‌دهد.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، دکتر اکبر داودی، کارشناس پزشک اداره آموزش اورژانس تهران با بیان این مطلب گفت: از آنجایی که امدادرسانی و کمک به مجروحان می‌تواند در کاهش آلام و آسیب‌های حوادث غیرمترقبه بسیار مؤثر باشد، برخی آموزش‌های مهم و حیاتی را از بیست و ششم مهرماه تا اول آبان‌ماه همزمان با برگزاری جشنواره شهر آماده در برج میلاد به شهروندان ارائه می‌دهیم.

وی ادامه داد: این آموزش‌ها از این جهت اهمیت دارند که در صورت بروز حادثه و آسیب دیدن افراد، ‌همراهان آنها می‌توانند با اقداماتی اولیه و ساده از بروز آسیب‌های بعدی که ممکن است خطرآفرین و غیر قابل جبران باشند، ‌جلوگیری کنند.

وی افزود: آموزش احیای قلبی و بی‌حرکت‌سازی مصدومان کمک خواهد کرد تا افرادی که در معرض خطرات جدی بعدی مانند مرگ و فلج هستند، امکان ادامه زندگی را پیدا کنند.

‌داودی گفت: بی‌حرکت‌سازی برخی اعضای بدن مانند گردن و ستون فقرات می‌تواند از بروز آسیب‌های غیرقابل جبران به مصدوم جلوگیری کند.

وی اظهار داشت: این آموزش‌ها ساده و قابل یادگیری توسط عموم مردم هستند و آنها می‌توانند در مواقع بحرانی و بروز حوادث با استفاده از این آموزه‌ها، به خدمات‌رسانی اورژانس کمک کنند.

کارشناس پزشک اداره آموزش اورژانس تهران گفت: تهران با توجه به وسعت، ‌تراکم جمعیت،‌ منطقه جغرافیایی و خطرات طبیعی که با آن مواجه است، ‌نیاز به آمادگی در مقابل بحران‌های احتمالی دارد. در چنین وضعیتی، آمادگی، مشارکت و همراهی مردم می‌تواند عاملی تعیین‌کننده و مؤثر در مقابله با بحران‌های احتمالی باشد.

کد خبر 275026

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha