همشهری‌آنلاین: مانور ایمنی و اطفای حریق با هدف ایجاد آمادگی برای جلوگیری از بروز بحران در شرایط خاص، در انبار نفت شمال غرب تهران (شهران)برگزار می‌شود.

حریق خودرو

به گزارش روابط‌عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، مسعود سهرابی، رئیس اداره ایمنی، بهداشت، محیط‌زیست و پدافند غیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران منطقه تهران با بیان این مطلب گفت: انبار نفت شمال غرب تهران (شهران) از اهمیت ویژه‌ای در سوخت‌رسانی به صنایع و جایگاه‌های سوخت شهر تهران برخوردار است به‌طوری که بسیاری از جایگاه‌های عرضه سوخت در تهران و شهریار و بسیاری از صنایع بزرگ از این انبار نفت تغذیه می‌شوند.

وی افزود: هدف از برگزاری مانور ایمنی و اطفای حریق در انبار نفت شهران، بررسی راه‌های پیشگیری از بحران ناشی از زلزله و آتش‌سوزی، مقابله با آتش، بازسازی انبار نفت و آماده‌کردن انبار در مدت‌زمان کوتاه برای بازیابی مجدد است.

دبیر کمیته سوخت‌رسانی ستاد مدیریت بحران شهر تهران ادامه داد: با توسعه شهر تهران، انبار نفت شهران در نزدیکی بافت مسکونی قرار گرفته است که این مانورها از یک‌سو برای تأمین امنیت همسایگان این انبار و از سوی دیگر برای جلوگیری از بروز بحران سوخت‌رسانی در سطح استان تهران برگزار می‌شود.

وی گفت: در سطح استان تهران در هر دقیقه 500 خودرو اقدام به سوخت‌گیری می‌کنند که اختلال جدی در سوخت‌گیری این خودروها، می‌تواند بحران‌زا باشد.

سهرابی اظهار داشت: انبار نفت شمال غرب منطقه تهران (شهران) یکی از انبارهای مهم نفت کشور محسوب شده و می‌توان گفت سوخت‌رسانی در شهر تهران وابسته به این انبار است. بر همین اساس در مانور پیش رو که در روز 30 مهرماه و همزمان با برگزاری جشنواره شهر آماده در شهر تهران برگزار می‌شود، دو موضوع امنیت، ایمنی و تأمین سوخت‌رسانی در شرایط بحرانی را مورد توجه قرار خواهیم داد.

گفتنی است جشنواره شهر آماده با شعار سلام تهران بادوام برای نخستین بار در کشور با موضوع هماهنگی و همکاری سازمان‌های همکار در مدیریت بحران‌های شهری همراه با برپایی بیش از 30 مانور از 26 مهر تا اول آبان در شهر تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 274579

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha