همشهری‌آنلاین: عضو فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس گفت: آگاه‌سازی مردم از مسائل شهری به ویژه مخاطرات ناشی از سوانح طبیعی و حوادث نقش مهمی در کاستن از تلفات و خسارات دارد.

ایرج ندیمی

به گزارش روابط‌عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، ایرج نديمي با تأکيد بر اينکه واقعيات و مشکلات تهران بايد به مردم اطلاع‌رساني شود، افزود: هر چقدر آگاهي‌بخشي و ارتباط بين مردم و مديران شهري افزایش یابد، مي‌توان در پرتو دو عنصر آگاهي و ارتباط، برای رفع مشکلات با کمک مردم اقدام کرد.

نماينده مردم لاهيجان و سياهکل در مجلس شوراي اسلامي افزود: به منظور همین آگاهی‌بخشی است که سازمان پیشگیری و مدیریت شهر تهران با همکاری دستگاه‌های دیگر، اقدام به برگزاری جشنواره شهر آماده کرده است که در آن حساس‌سازی شهروندان نسبت به بحران‌های احتمالی انجام می‌شود و تدابیری که برای مدیریت مشکلات ناشی از بروز بحران در شهر اندیشیده شده است، به عموم ارائه می‌شود.

وی اظهار داشت: برگزاري جشنواره شهر آماده جاي خود را در بين مردم پيدا خواهد کرد چراکه حوادث احتمالي با سلامتي، زندگي و دارايي مردم روبه‌رو است و همه نسبت به این امور حساس هستند.

نديمي با بيان اينکه حوادث بدون اطلاع قبلي رخ مي‌دهند و قابل پیش‌بینی نیستند، ادامه داد: در اين شرايط بايد همواره برای مواجهه با بحران آمادگي کافي وجود داشته باشد، چراکه هر گونه کمبود و کم‌توجهی به طور حتم هزينه‌هاي جبران‌ناپذيري را متوجه مديريت شهري و مردم می‌کند.

نماينده مردم لاهيجان و سياهکل در مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: شهرداري‌ها و شوراهاي اسلامي شهر عناصر تعيين‌کننده در نظام مدیریت شهرها هستند. به تعبير ديگر چيدمان نظام مديريتي در کشور به گونه‌اي است که رويکرد مديريت و ارتقاي فرهنگ عمومي در شهرداري‌ها وجود دارد.

عضو فراکسيون مديريت شهري و روستايي مجلس گفت: در بخش عملکرد بايد براي شهرداري‌ها فرصت‌سازي کرد تا پاسخگوي نيازهاي اجتماعي شهرها باشند، بنابراين دو عنصر فرهنگ و مديريت شهري در شهرداري‌ها در حوزه مديريت شهري بايد در کنار يکديگر مورد توجه قرار گيرند.

گفتنی است نخستین جشنواره شهر آماده با شعار سلام تهران بادوام با برگزاری نمایشگاه و برنامه‌های آموزشی در خصوص چگونگی مواجهه با حوادث و رخدادهای مختلف در شهر تهران، از 26 مهرماه تا اول آبان‌ماه در برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 274252

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha