با بهره‌گیری از تجربیات شهرداری تهران مرکز مستقل و واحدی برای مدیریت بحران سوانح در کشور احداث می‌شود.

وزیر کشور در بازدید از مرکز فرماندهی مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به تجارب خوب شهرداری تهران در جمع خبرنگاران از استفاده از تجارب این مرکز و بهره‌گیری از آن برای ایجاد مدیریت بحران کشور خبر داد. عبدالرضا رحمانی فضلی در این‌باره گفت: مرکز مستقل و واحدی برای مدیریت بحران سوانح و حوادث کشور با بهره‌گیری از تجربیات شهرداری تهران در ایجاد مرکز مدیریت بحران پایتخت به‌منظور رصد تمامی سوانح و حوادث طبیعی و انسان‌ساز احداث می‌شود و باید از تجربیات شهرداری و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران در این زمینه استفاده کند.

رحمانی فضلی گفت: خوشبختانه شهرداری تهران تاکنون طرح‌ها و برنامه‌های بسیار خوب، غنی و منسجمی در حوزه مدیریت بحران اجرا کرده است. وزیر کشور ایجاد و احداث مرکز مدیریت بحران کشور در ابعادی بزرگ‌تر و با امکانات بیشتر در کنار مرکز مدیریت بحران تهران را الزامی دانست و گفت: این مرکز می‌تواند مکانی برای رصد تمامی بحران‌های کشور باشد. در آنجا باید نقشه‌های اماکن بحرانی و آسیب‌پذیر موجود باشد و سوانح و مخاطرات به‌طور دائم رصد شود.

رحمانی فضلی گفت: اگر چه احتمال وقوع حوادث بزرگ طبیعی کم است، اما وجود ساختار و نظام مدیریت بحران برای اجرای طرح‌های پیشگیری و آمادگی ضروری است و بر همین اساس این ساختار برای کل کشور در وزارت کشور و برای پایتخت در شهرداری تهران دیده شده است. وی با بیان این نکته که اگر آمادگی لازم را به‌دست نیاوریم، میزان تلفات و خسارات در حوادث بزرگ به‌شدت افزایش می‌یابد، گفت:

باید همزمان دولت، مجلس و مردم در ایجاد و تقویت ساختار مدیریت بحران همکاری و کمک کنند به‌خصوص آنکه با فراگیری آموزش‌های لازم مردم می‌توانند به دیگران کمک کنند و در این امر فعال باشند. در این بازدید احمد صادقی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز گفت: در تهران 55مخاطره شناسایی شده که از میان آنها 13مخاطره قریب‌الوقوع و دارای احتمال بیشتر است. زلزله، روانگرایی، آتشفشان، زمین‌لغزش، فرونشست، سیلاب، آتش‌سوزی، انفجار، حوادث کوهستان و سوانح شهری از آن جمله است.

کد خبر 258129
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز