همشهری آنلاین: سرپرست دفتر مدیریت کاهش خطر و بلایای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی میزان آمادگی ایرانی ها دربرابر بلایای طبیعی را بطور متوسط هشت درصد اعلام کرد.

بلایای طبیعی

علی اردلان در حاشیه همایش و کارگاه آموزشی 'مدیریت کاهش خطر در بلایا' در یزد به خبرنگار ایرنا گفت: وزارت بهداشت، طرح ارتقای آمادگی خانوارهای ایرانی در برابر بلایا را در 10 استان کشور به صورت پایلوت در دست اجرا دارد.

مشاور معاون وزیر بهداشت، عزم ملی برای آموزش ارتقای آمادگی خانوارها را ضروری دانست و افزود: امسال یکصد هزار خانوار، گروه هدف این طرح هستند و تاکنون حدود 45 هزار خانوار در این برنامه تحت آموزش قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: در چهار دهه اخیر، بطور متوسط سالانه سه هزار ایرانی براثر بلایای طبیعی جان خود را از دست دادند و 1.5 میلیون نفر هم تحت تاثیر آن بودند.

سرپرست دفتر مدیریت کاهش خطر و بلایای وزارت بهداشت، بیشترین مخاطرات 'انسان ساخت' را مربوط به حوادث ترافیکی اعلام کرد و گفت: استان یزد در این زمینه آمار بالایی دارد.

نخستین همایش و کارگاه آموزشی مدیریت کاهش خطر در بلایا با حضور 200 نفر از مدیران ارشد، میانی، کارشناسان مرتبط با موضوع بحران و بلایا در سالن همایش‌های باقرالعلوم دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی این شهر آغاز به کار کرد.

هدف از برگزاری این سمینار سه روزه تعامل و هماهنگی درون و برون بخشی، تشریح وظایف سازمان‌های مرتبط با بلایا و تنظیم برنامه عملیاتی برای پیشگیری، آمادگی و مقابله با بلایا اعلام شد.

کد خبر 275876

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha