همشهری‌آنلاین: متروی تهران برای اسکان اضطراری و ایمن شهروندان در شرایط بحران آمادگی لازم را دارد.

مترو

به گزارش روابط‌عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، علی ربیع مقدم، کارشناس هماهنگی پدافند غیرعامل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) با بیان این مطلب اظهار داشت: فضاهای مناسب برای اسکان اضطراری مسافران و شهروندان شناسایی شده و این آمادگی وجود دارد که در صورت بحران و نیاز به استفاده از ظرفیت‌های موجود، زمینه اسکان اضطراری و در عین حال ایمن شهروندان عزیز به بهترین شکل فراهم شود.

وی با اشاره برگزاری نخستین جشنواره شهر آماده گفت: جشنواره‌هایی مانند نخستین جشنواره شهر آماده زمینه‌ای مناسب برای آشنایی عموم مردم با مخاطرات احتمالی و بحران‌های پیش‌رو است که می‌تواند نقش بسیار مهمی در آشناسازی عموم مردم با حوادث و سوانح طبیعی و انسان‌ساز داشته باشد که این آشنایی، موجب اطمینان خاطر عمومی از امکانات مناسب مقابله با بحران یوده و باعث ایجاد آرامش در جامعه می‌شود.

وی تأکید کرد: برپایی این جشنواره‌ می‌تواند سازمان‌های مسؤول در حوزه پیشگیری و مدیریت بحران را بیشتر با مأموریت‌ها، اهداف و برنامه‌های یکدیگر آشنا کند تا بتوانند با هماهنگی و محوریت واحد در این زمینه ایفای نقش کنند. از سوی دیگر، حضور و آشنایی عموم مردم با برنامه‌ها و اهداف این سازمان‌ها می‌تواند باعث مشارکت، هم‌نظری و آسایش خیال آنها در خصوص بحران‌های احتمالی پیش‌رو شود.

گفتنی است نخستین جشنواره شهر آماده از سوی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با همکاری ده‌ها دستگاه اجرایی دیگر از 26 مهرماه تا اول آبان‌ماه در برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 275028

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha