یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون رییس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثاگران گفت:آمار کل ایثارگران کشور ۳۱۲ هزار و ۷۲۸ نفر است.

شهیدی

به گزارش ایسنا حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین شهیدی در حاشیه دیدار رئیس‌جمهور با خانواده‌های ایثارگران و نخبگان استان خراسان در ساختمان «صبا»ی صداوسیمای خراسان رضوی افزود:این استان 16 هزار و 761 شهید تقدیم انقلاب کرده و 46 هزار و 973 جانباز دارد. علاوه بر این،تعداد آزادگان این استان 3347 نفر است.جمع این تعداد 67 هزار و 81 نفر است که جمعیت ایثارگری استان خراسان را تشکیل می‌دهد. این استان سومین استان ایثارگر محسوب می‌شود.

وی ادامه داد:والدین 13 هزار و 605 تن از شهدای استان خراسان در قید حیات هستند و این به معنای 42 درصد کل والدین شهدای استان است. همچنین 6770 تن از همسران این شهدا در استان حضور دارند. تعداد فرزندان شهدای استان نیز 17 هزار و 360 نفر است.

شهیدی با اشاره به ساماندهی گلزارهای شهدا در استان خراسان رضوی، گفت: 1457 گلزار شهید در این استان داریم که ساماندهی 89 گلزار نیمه تمام مانده و 26 گلزار به اتمام رسیده است. از 16 هزار شهید استان مزارهای بیش از 10 هزار شهید ساماندهی شده که امیدواریم باقیمانده آن را در سال‌های آینده ساماندهی کنیم.

وی یادآور شد: خراسان همیشه نقش والایی چه پیش و چه پس از انقلاب داشته و دارد و هیچگاه روزهای نهم و دهم بهمن ماه 57 از خاطره مردم فراموش نخواهد شد. زمانی که مردم این استان به ندای امام (ره) پاسخ گفته و صدها شهید را فدای انقلاب اسلامی کردند.پس از انقلاب نیز این استان نقش والایی به ویژه در ایام جنگ تحمیلی داشت. نقش این استان در آزادی خرمشهر بی‌بدیل بود.

شهیدی در بخش دیگری از سخنانش ضمن ابراز تشکر از رییس‌جمهور به جهت محبت و علاقه خاصی که به جامعه ایثارگران دارد،گفت:تشکر می‌کنیم که رئیس جمهور این جلسه خاص را با حضور ایثارگران استان برگزار کرده و این جلسه طبق خواسته خود رییس‌جمهور مخصوص ایثارگران برگزار شده است.

وی همچنین ضمن تبریک میلاد حضرت رضا(ع) گفت:خوشحالیم که در پایتخت معنوی ایران هستیم.شهری که پیکر امام را در خود جای داده و علاوه بر آن این استان مفاخر بزرگی را به خود دیده است که از جمله آنها می‌توان به خواجه‌نصیر طوسی، آخوند خراسانی، شیخ طبرسی و شاعرانی چون فردوسی و ملک‌الشعرای بهار و بزرگان معاصری همچون شهیدان مطهری، مدرس و هاشمی‌نژاد را نام برد.

کد خبر 271193

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha